به گفته معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت ، قراردادهای منعقد شده با خودروسازان فرانسوی طبق روال در حال انجام است و هیچ گونه خللی در اجرای آن بوجود نیامده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین*منصور معظمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی خودرو با بیان اینکه صنعت خودرو یک صنعت استراتژیک است،اظهارداشت: طبق آمارها، حدود ۱۹ میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که در حال تردد هستند؛ به این معنا که تقریبا هر خانوار ایرانی دارای یک خودرو است.وی افزود:واقعیت این است که به لحاظ مسایل شهری باید به سمتی برویم که تلاش کنیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و مردم ناچار نباشند برای سفرهای درون شهری از خودروهای شخصی استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر اکثریت رفت و آمدها به خصوص در کلانشهرها به صورت تک سرنشین است. بنا بر اعلام راهنمایی و رانندگی، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد سفرها تک سرنشین است.معظمی ادامه داد:اگر از منظر تولید که نگاه کنیم، بنا بر گزارش ها امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد از نظر فضایی که شرکت ها گرفتند، حدود ۴۰ شرکت حضور دارند.

او با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت روی بحث کیفیت به شدت حساس است و نسبت به گذشته سخت گیری بیشتری را دارد،عنوان کرد:در آخرین جلسه ای که با وزیر صنعت،معدن و تجارت داشتیم، بر روی این موضوع تاکید شد. بنابراین آنچه که ما از خودروسازان انتظار داریم، این است که اولویت را روی کیفیت بگذارند؛ ضمن این که روند صنعت خودرو افزایش کیفیت است.


قرارداد با خودروسازان فرانسوی

معظمی همچنین با تاکید بر اینکه تضامین لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری دوجانبه با ایران اخذ شده و جای نگرانی وجود ندارد، در پاسخ به سوال خبرآنلاین گفت: قراردادهای منعقد شده با خودروسازان فرانسوی طبق روال در حال انجام است و هیچ گونه خللی در اجرای آن بوجود نیامده است. وی تصریح کرد: قرارداد رنو هیچ گونه ابهامی ندارد و بدون مشکل در حال اجرا است . به گفته معظمی، تمام تضمین های لازم از خودروسازان خارجی برای همکاری با ایران مطابق با قراردادهای منعقد شده اخذ شده است.

معظمی با بیان اینکه دو نوع شرکت خارجی در همکاری مستقیم با ایرانی ها هستند که برخی از آنها به صادرات مستقیم خودرو به ایران اقدام کرده و برخی از آنها با بقیه  شراکت می کنند، عنوان کرد: البته افرادی که ترجیح می دهند به صورت صادرات به بازار ایران ورود پیدا کنند باید حتما نمایندگی فروش و خدمت پس از فروش داشته باشند، اما برخی دیگر که با خودروسازان ایران شریک شده اند باید در ایران سرمایه گذاری داشته و ۳۰ درصد تولیدات خود را نیز صادر کنند. وی افزود: برای اینکه محصولات ایران، صادراتی بوده و در بازارهای جهانی حضور داشته باشد باید رقابت را در دستور کار قرار دهیم.وی افزود: این جزئی از سیاست های وزارت صنعت است که تولیدات صرفا به بازار داخلی محدود نشده و ۳۰ درصد آن به بازارهای خارجی صادر شود.

معاون وزیر صنعت در خصوص مشارکت قطعه سازان در قراردادهای خارجی نیز گفت: قطعه سازان باید فعالیت خود را توسعه و ارتقا دهند؛ این در شرایطی است که متاسفانه سرمایه گذاری در قطعه سازی ها طی سالهای اخیر بسیار کم شده است و اکنون باید به لحاط تنوع محصولات و  نیروی انسانی ظرفیت های را ارتقا داد، اما تاکید شده که حتما باید ۶۰ قطعه ساز ایرانی برای ارتقای محصولات خود گام بردارند.

* مورخ 5 آذر 1396

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.