تفاهم‌نامه ایران با شرکت رنو، به زودی تبدیل به قرارداد می‌شود. دو قرارداد دیگر خودرویی نیز تا پایان سال جاری امضا می شوند. 

 

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر* منصور معظمی صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: صنعت خودروی ایران پس از نفت، دومین صنعت پیشران توسعه است، این در شرایطی است که در سال ٢٠١٥، چین با تولید ٢٣ میلیون خودرو در جایگاه اول و آمریکا، ژاپن و آلمان به ترتیب در رتبه های بعدی قرار داشتند؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که برای بهبود وضعیت صنعت خودرو، راهی جز پیوستن به برندهای خارجی و مشارکت نداریم.

وی افزود: میزان تولید خودرو از ابتدای امسال تا کنون به ٨٨٠ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ٣٧ درصدی برخوردار شده است؛ در این میان انعقاد قراردادهای پژو و سیتروئن با دو خودروساز بزرگ کشور نیز حائز اهمیت است؛ این در حالی است که قرارداد رنو نیز به زودی نهایی می‌شود.

معظمی در ادامه به تفاوت‌های قرارداد رنو که با ایدرو منعقد شده، با دو قرارداد دیگر صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: در تمامی این قراردادها حداقل ٣٠ درصد از تولید باید به صادرات اختصاص داده شود به عبارت دیگر با این بند ما به شبکه توزیع خودروسازان خارجی وصل می شویم اما تفاوت قرارداد رنو با دوقرارداد دیگر این است که در قرارداد رنو برای اولین بار ساخت و تولید موتور، گیربکس و شاسی در داخل کشور قید شده است.

به اعتقاد وی، باید به سمت تولید محصولاتی حرکت کنیم که از نظر کیفیت قابل قبول باشند و خریدار نیز توان خرید داشته باشد؛ در این میان ایجاد مراکز تحقیق و توسعه و آموزش کارکنان صنعت خودرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه شبکه گسترده ای شامل ١٢٠٠ قطعه ساز با گردش مالی ١٢هزار میلیارد تومان داریم؛ امیدواریم درپی انعقاد قراردادهای جدید مردم شاهد تولید محصولات با کیفیت باشند.

رئیس هیات‌عامل ایدرو به هدفگذاری تولید سه میلیون خودرو در ١٤٠٤ اشاره و تاکید کرد: تا پایان سال جاری با دوخودروساز دیگر به نتیجه نهایی خواهیم رسید؛ ضمن اینکه در بخش انرژی در برنامه ششم به جز رگولاتوری چیزی دیده نشده و این در حالی است که با توجه به اینکه در این بخش از پرمصرف‌ترین و پرهزینه ترین کشورها هستیم باید به سمت ادغام نفت و نیرو حرکت کنیم.

* مورخ 23 آذر 1395

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.