اگر چه قبل از پیروزی انقلاب شعب و نمایندگان موسسات حسابرسی بین المللی مانند  PWC, Arthur Anderson, Arthur Young, Deloitte, KPMG, Winey Murray,  در ایران فعال بودند ولی فعالیت آنها پس از انقلاب متوقف گردید. تشکیل جامعه حسابداران رسمی ایران در سال 1380 نیز منجر به تشکیل موسسات بزرگ حسابرسی نگردید. تا اینکه  اخیرا برای اولین بار پس از انقلاب دو موسسه "دایا رایان" و "رهیافت  و همکاران" با هم ادغام گردیده و زمینه تشکیل موسسات حسابرسی بزرگ در ایران را فراهم ساختند. به نقل از سایت دنیای اقتصاد موسسه جدید- که  "دایا رهیافت" نامیده می شود- در مراحل  نهایی مذاکره جهت دریافت نمایندگی از یکی از موسسات بزرگ حسابرسی دنیاست. 

مسلما با توجه به الزام اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) از سال آینده و امیدواری به سرمایه گذاری  شرکتهای خارجی معتبر در دوران پسا تحریم  ،  وجود موسسات معتبر حسابرسی به رشد و اعتلای این حرفه کمک خواهد کرد.

به پیوست مشروح خبر را از سایت دنیای اقتصاد بخوانید و ما را از نظرات خود مطلع سازید- سپاسگزار

به روز رسانی1: در تاریخ اول شهریور ماه 1394 با ادغام موسسه حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت ایران مشهود  و نیز موسسه حسابرسی پایش گستر حساب با موسسه حسابرسی آزمون پرداز، یکی از بزرگ ترین موسسات حسابرسی ایران به نام موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود  شکل گرفت. جهت اطلاعات بیشتر به سایت   azpar.com مراجعه نمایید. شنیده ها حاکی از تلاش این موسسه جهت دریافت نمایندگی یکی از موسسات بین المللی حسابرسی دنیاست. شما حدس می زنید این موسسه کدامیک از موسسات (PriceWaterhouseCoopers (PWC  یا Ernst & Young, Deloitte یا  KPMG باشد؟!

به روز رسانی2: مورخ 11 اسفند 1394 منبع: دنیای اقتصاد

دومین همایش تجاری‌ و‌ بانکی ایران و اروپا‌ روزهای شنبه‌ تا دوشنبه 15 تا 17 اسفندماه سال جاری برای اولین بار در دوره پسابرجام در تهران برگزار می شود و از حوزه حسابرسی و خدمات مالی شرکت‌های مطرح به تهران خواهند آمد. احتمالا در آن مقطع خبرهای جدیدی خواهیم شنید. 

به روز رسانی3: مورخ مجله حسابدارشماره 290 خرداد 1395

موسسات ارقام نگر، دانشگر محاسب و دانشگر محاسب خبره نیز با هم ادغام شدند.

به روز رسانی4:  منبع: سایت روزنامه دنیای اقتصاد، مورخ 28 شهریور 1396

نمایندگان موسسه PwC در اتاق تهران حضور یافتند و موانع جذب سرمایه خارجی را تحلیل کردند. گفته‌های نمایندگان این موسسه حاکی از آن است که عدم شفافیت در صورت‌های مالی شرکت‌ها و فهم نادرست قوانین کسب‌وکار بین‌المللی مانع از آن شده تا خارجی‌ها برای ورود به ایران تصمیم بگیرند. مشروح خبر را می توانید اینجا بخوانید.

به روز رسانی5:  منبع: مجله حسابدار رسمی،شماره 38 مورخ مهر ماه 1396

مجله حسابدار رسمی نشریه تخصصی جامعه حسابداران رسمی، لیست 15 موسسه ادغام شده را منتشر نمود.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.