شرکت پست در چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل قراردادی را برای استفاده از کارت اعتباری در ایران منعقد کرده است.

همان طور که مستحضرید، خبر ورود اولین کارتهای بانکی بین‌المللی به ایران، اواخرپارسال رسانه ای شد. امااواخر تیرماه امسال،  گفته شد که در نیمه اول امسال باید منتظر ورود نخستین کارت های بانکی بین المللی از نوع آسیایی باشیم. سرانجام هم این خبر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. شرکت پست در چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل قراردادی را با یکی از شرکت های خارجی برای استفاده از کارت اعتباری در ایران منعقد کرده است.

محمود واعظی در حاشیه افتتاح طرح هاى پستى افزود:  شرکت پست با انعقاد قراردادی توانست موضوع توزیع کارت اعتباری بین‌الملل را با یک شرکت ایرانی با سقف اعتباری 10 هزار دلار روزانه داشته باشد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا وسیما*، واعظی با اشاره اینکه این کارت اعتباری با هر ارزی قابل تبدیل است گفت: با استفاده از کارتهای اعتباری بین‌الملل مشکلات مردم برای سفرهای خارجی و پرداختهای بین‌المللی تا حدی حل خواهد شد .  

مدیر عامل شرکت ملی پست نیز گفت: حدود یک سالی می‌شود روی بحث کارتهای اعتباری بین‌الملل کار می‌کنیم و بحث اساسی ما برای تجارت الکترونیکی است. مهری افزود: اعتبار این کارتها که شامل طرح های طلایی، نقره‌ای و برنزی است نهایتا 10 هزار دلار روزانه می‌شود که مردم می‌توانند برای خریدهای خارجی به راحتی از آن استفاده کنند. او همچنین گفت: امروز در دو واحد پستی این خدمت را خواهیم داشت و در هفته دولت نیز در 150 شهر این خدمت ارائه خواهد شد . وى افزود: ظرف دو ماه آینده صفحه انگلیسى سایت تجارت الکترونیکی پست را بر مبنای دو زبان طراحی خواهیم کرد و از این طریق طریق تجارت الکترونیک نیز در کشور توسعه مى یابد .

ظاهرا این کارتها به عاملیت بانک سامان آماده  اجرایی شده است. برخی از رسانه ها عنوان کردند که شرکت ایرانی مذکور نماینده مستر کارت در ایران است و برخی نیز از این کارت اعتباری ایرانی که جایگزین مستر کارت است سخن راندند. بهر حال گذشت زمان همه چیز را مشخص می کند. نظر شما چیست؟ 

*مورخ 24 مرداد 1395

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.