اخیرا یک گروه اسپانیایی در صنعت فولاد سرمایه گذاری نمود. همچنین صنعت نفت فرانسه و ایران توافقنامه همکاری های پژوهشی امضا کردند.

همان طور که قبلا گفتیم صنعت نفت ایران و اسپانیا به توافقات مهمی دست یافتند. همچنین اخبار رسیده حاکی از سرمایه گذاری گروه سارایه در صنعت فولاد پس ازشرکتهای بزرگ  ایتالیایی است. مدیرعامل گروه سارایه از اسپانیا با بیان اینکه این شرکت نسبت به صنعت فولاد ایران خوش‌بین است، عنوان کرد: در سال جاری ایران سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در زمینه زیرساخت انجام خواهد داد و در کنار آن توسعه چشمگیری را در شاخه صنعتی که نتیجه افزایش تقاضا خواهد بود شاهد خواهیم بود. به گزارش اقتصادنیوز*، وی  اظهار کرد: بهبود خدمات آتی پروژه‌ها، وجود امنیت کاری در همکاری با سارایه، اشتغال و بهره‌جویی بهینه از سرمایه‌های مردمی ایران، انتقال تکنولوژی‌های روز دنیا به ایران و در نهایت خودکفایی از جنبه‌های بارز وجود سرمایه‌گذاری مشترک در خاک ایران به شمار می‌رود. همواره باعث افتخار گروه سارایه بوده که به عنوان تنها گروه طراز اول فعال در صنایع مختلف در ایران، با احداث شرکت سرمایه‌گذاری مشترک اقدام به صادرات دانش و فناوری خود کرده است.

گونزالس گیل که اخیرا با هفته نامه تجارت فردا گفت‌وگویی انجام داده، تاکید کرد: گروه سارایه، شرکت بین‌المللی شماره یک در زمینه فولاد در ایران است که در حال حاضر با شرکت پارس سارایه دارای سرمایه‌گذاری مشترک است. این فلسفه همکاری با شرکت‌های ایرانی که از زمان تحریم‌ها شروع شده ادامه خواهد یافت. در حال حاضر سارایه در حال مذاکره با گروه‌های مهم ایرانی از شاخه‌های فعالیت متفاوت مانند مهندسی، تولید انرژی از پسماند، نیروگاه‌ها و نفت و گاز است تا در صورت امکان همکاری‌های جدیدی را شروع کند

او افزود: با اینکه بازار جهانی فولاد وضع بسیار مناسبی ندارد، سارایه نسبت به ایران خوش‌بین است چرا که اطمینان دارد در سال جاری سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در زمینه زیرساخت انجام خواهد شد و در کنار آن توسعه چشمگیری را در شاخه صنعتی که نتیجه افزایش تقاضا خواهد بود شاهد خواهیم بود. همه این دلایل سارایه را به یافتن یک سناریوی خوب برای ایران سوق می‌دهد. مدیرعامل گروه سارایه تصریح کرد: توسعه پایدار در هسته فعالیت‌های سارایه قرار دارد چرا که بهینه‌ترین حالت مصرف انرژی و آب از اصلی‌ترین وجوه در تمامی پروژه‌های سارایه است. در همین راستا، در تمامی پروژه‌ها از فناوری‌های روز دنیا در جهت کاهش آلودگی استفاده می‌شود. استراتژی سارایه، پیشگام بودن در عرصه تکنولوژی‌های روز برای پیشرفت در زمینه مصرف انرژی و استفاده بهینه از آب است و سارایه همواره تمامی دانش خود را در این زمینه در پروژه‌هایش به کار می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که برجام بر صنعت فولاد ایران را چه تاثیری دارد، گفت: حال که تحریم‌ها به اتمام رسیده و نشانه‌های رفع آن به آرامی در حال نمایان شدن است، سارایه در نظر دارد با نهایت قدرت در بازار ایران حضور داشته باشد و جدیدترین فناوری‌های خود را در زمینه‌های آب و فاضلاب،انرژی‌های نو، فناوری‌های تبدیل پسماند به انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی در کنار صنعت فولاد، شاخصه‌ای که با آن در سراسر دنیا شناخته شده است، به ایران، کشوری که همواره به دنبال فناوری و دانش جدید و صنایع دانش‌بنیان بوده و هست حضور داشته باشد. مطمئناً با وجود نیروهای انسانی متخصص و جوان، که اصلی‌ترین سرمایه هر کشور محسوب می‌شوند، ایران افق‌های روشنی پیش‌روی خود خواهد دید. در راستای نیل به این هدف، گروه سارایه افتخار می‌کند که یاور دیرین صنعت ایران بوده و خواهد بود.

 پس از انعقاد قرارداد با توتال فرانسه اکنون نوبت عرصه پژوهش در صنعت نفت ایراناست تا میزبان فرانسویها باشد. پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه صنعت نفت فرانسه توافقنامه همکاری‌های پژوهشی امضا کردنداخبار رسیده* حاکی از امضای این توافقنانه عصر امروز(سه‌شنبه) توسط حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و «دیدیر حوسین» مدیر عامل گروه آی.اف.پ** می باشد.آن طور که ایرنا گزارش داده، براساس این توافقنامه، دو طرف در زمینه بخش بالادستی صنعت نفت، مطالعات مخازن، ازدیاد برداشت، شیرین سازی گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی همکاری می‌کنند

در همین مورد فارس هم گزارش داد: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و مدیرعامل گروه ای اف پی فرانسه، توافقنامه همکاری مشترکی را در هشت حوزه فناورانه امضا کردند.مدیر عامل گروه ای اف پی فرانسه از پردیسهای سه‌گانه پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کرد.حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم امضای توافقنامه میان پژوهشگاه صنعت نفت و گروه ISP فرانسه به منظور همکاری مشترک پژوهشی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت قصد دارد از خدمات آموزشی این گروه معتبر پژوهشی فرانسوی بهره‌مند شود، گفت: بر اساس این توافقنامه دو طرف در حوزه های مختلف فناورانه از جمله مطالعات میدان‌ها و مخازن، ازدیاد برداشت، شیرین سازی گاز و مسائل زیست محیطی همکاری های مطالعاتی و تحقیقاتی خواهند داشتکاتوزیان تصریح کرد: در این توافق نامه آمده است که گروه ISP فرانسه در مطالعات میدان مشترک یادآوران با پژوهشگاه صنعت نفت همکاری کند.


*مورخ 29 تیر ماه 1395

** به نظر می رسد آی.اس.پی درست باشد!

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.