سایت کارآفرین * مقاله ای را از خانم Jill Schiefelbein که یک سخنران ومتخصص مراودات تجاری است، در زمینه مدیریت مشتریان و کارکنان درج نموده  که باختصار آن را در اینجا ذکر می کنیم.

جهت بیان  نحوه تاثیر گذاری بر مشتریان و کارکنان وی در ابتدا از تجربه فردی خود و پیاده روی در پارک نزدیک منزلش صحبت می کند. او هر چند از گاهی به افراد و خانواده ها در گرفتن عکس کمک می کند. وی معتقد است که به این ترتیب در خاطرات دیگران سهیم شده و بخش فراموش نشدنی از تجربه آنها می شود. او می گوید: من با اینکار می خواهم به ایجاد یک تجربه مثبت کمک کنم. او معتقد است اگر می خواهید مشتریانتان مرتبا به شما مراجعه کنند و کارکنانتان عملکرد عالی داشته باشند بایستی همواره چنین تجارب مثبتی را بیافرینید. سپس سوالات اساسی زیر را مطرح می کند:

 

- شما چه می کنید که مشتریان شما را به عنوان کسب و کاری بشناسند که تجربه مثبتی در اختیار آنها قرار می- دهد ونه اینکه صرفا به آنها کالا یا خدماتی را ارایه نماید؟

 

- چگونه برای کارکنان خود تجربه مثبتی را می آفرینید؟ چگونه آنها را قادر می سازید بتوانند نقش خود را در قالبی بزرگتر و در چشم انداز شرکت ببینند؟ چگونه به آنها احساس تعلق سازمانی می دهید که حتی بعد از اتمام کار با آنها باقی بماند؟

 

اینها سوالاتی هستند که در این رابطه باید پاسخ داده شوند.پیشنهاد مدیریت سایت مااینست که این چک لیست توسط مدیریت شرکت سالانه بررسی وپاسخها  پیگیری شوند.

 

تجارب مشتریان

 

- تجربه شروع بکار با مشتریان چگونه است؟

 

- چگونه مراحل قبل و بعد از فروش را با مشتریان در میان می گذارید؟

 

- چگونه رضایتمندی مشتریان ، نرخ مراجعه آنها و نیازهای بعدی شان را چک می کنید؟

 

- آیا از مشتریان خود به طور واضح و به یاد ماندنی تشکر می کنید؟ پیشنهاد ما این است که شکل، نحوه و میزان تشکر از مشتریان بدلیل  مسایل فرهنگی و اخلاقی در سیاستهای کاری شرکت مکتوب و مدون شود.

 

- چه تسهیلات و خدمات اضافه ای را به مشتریان خود می دهید که برای زندگی آنها ارزشمند باشد؟

 

 

 

تجارب کارکنان

 

- چه می کنید که مراودات روزانه شما با با کارکنانتان در  ذهن آنها حک شود؟

 

- کارهای کوچکی که انجام می دهید تا کیفیت زندگی کارکنان شما بالا برود کدامند؟

 

- آیا از کارکنان خود می پرسید که در جهت توسعه مهارتهای خود چه می خواهند و به چه چیزی نیاز ضروری دارند؟

 

- آیا دنبال بازخورد( فیدبک) از کارکنان هستید؟ آیا کانال ارتباطی بازی را فراهم کرده اید که کارکنان بتوانند از طریق آن نگرانیهای خود را باشما درمیان بگذارند ؟

 

- چه کارهایی را مرتبا انجام می دهید تا به کارکنانتان نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید، آنها را پشتیبانی می کنید و می خواهید که در زندگی فردی و اجتماعی خود موفق باشند؟

 

 

لطفا نظرات خود را برای ما ارسال نمایید. سپاسگزار

 

منبع:سایت Enterpreneur.com

نویسنده و  مترجم: مدیریت سایت

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.