در کنار صنعت نفت و گاز و انرژی ایران، حوزه‌ی دیگری نیز نظر روس‌ها را به خود جلب کرده؛ بطوریکه جاذبه‌ی این حوزه‌ی نوپا در کشورمان باعث دست به جیب شدن سرمایه‌گذاران روس شده است. به گزارش روزنامه‌ی روسی کُمِرسانت، چند تن از سرمایه‌گذاران همسایه‌ی شمالی در سه شرکت اینترنتی دیجی کالا، شیپور و دیوار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

براساس گزارشی که در روزنامه‌ی روسی کُمرسانت منتشر شده، سرمایه‌گذاران روسی در سه سرویس اینترنتی ایرانی دیجی کالا، دیوار و شیپور سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند. پس از لغو تحریم‌های بین المللی که در نتیجه‌ی مذاکرات هسته ای به انجام رسید، بسیاری از کارشناسان و سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی فناوری در مورد ورود به صنعت بکر فناوری ایران اظهار نظر کرده و ابراز علاقه کردند؛ حال آنکه شاهد ورود این افراد به بازار کشورمان هستیم. بر این اساس، بوریس سینگوبکو، یکی از شرکای Parus Capital به همراه آندری موراویو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی Parus Capital در سه سرویس اینترنتی ایرانی که به آن‌ها اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت*، بوریس سینگوبکو، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
ما در آمازون ایرانی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی دیجی کالا را به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران خوانده که بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارد؛ حال آنکه شیپور و دیوار نیز به عنوان بولتن آنلاین تبلیغاتی فعالیت کرده و بخش بزرگی از مخاطبین اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند. بوریس سیگنوبکو، دارای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی است که بیش از ۶۰ میلیون دلار از این سرمایه در Parus Capital سرمایه‌گذاری شده است. براساس اطلاعات ارائه شده سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط این دو ثروتمند روسی از ۶ ماه پیش آغاز شده است. این سرمایه‌گذاری از طریق موسسه سرمایه‌گذاری Pomegranate از  سوئد  انجام شده است. در حال حاضر این کمپانی سوئدی بیش از ۲۵ میلیون دلار دریافت کرده‌‌ است. براساس اطلاعات ارائه شده عرضه‌ی اولیه سهام Pomegranate با ارزش ۷۵ میلیون یورو در سال آینده‌ی میلادی از طریق تالار بورس استکهلم انجام خواهد شد.

*مورخ 22 اسفند 1394

به روز رسانی1: مورخ 16 فروردین 1395

طی دو سال اخیر شرکت توسعه صنعتی ایران سرمایه گذاری موفقی در شرکتی فعال در حوزه های مختلف از جمله خدمات تجارت الکترونیک و اپلیکیشن های اندرویدی و ... انجام داد. این شرکت که با نام نوین اندیشان سرآوا پارس شناخته می شود، مالک عمده سهام شرکتهای دیجی کالا، کافه بازار، آواتک و .... است که عمده فعالیت های تجارت الکترونیک ایران و اپلیکیشن های موبایل را در ایران هدایت و راهبری می نمایند.

به گزارش بورس نیوز، دیجی کالا اولین برند شناخته شده تجارت خرد الکترونیکی در ایران است که بیش از 85 درصد سهم بازار را در کشور به خود اختصاص داده است. هم چنین کافه بازار نیز از استارتاپ های موفق بازار ایران است که در حوزه اپلیکیشن های اندوریدی فعال است و بیش از 85 درصد بازار ایران در این حوزه را در اختیار دارد. این شرکت ماهانه حدود 5.7 میلیون کاربر فعال در کشور دارد. شرکت توسعه صنعتی ایران و سایر سهامداران ایرانی شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس با هدف توسعه فعالیت های این شرکت و شرکت های تحت پوشش، اقدام به ورود سرمایه گذاران خارجی به مجموعه سهامداری شرکت نوین اندیشان نموده اند. شایان ذکر است میزان اولیه سهام شرکت توسعه صنعتی ایران در شرکت نوین اندیشان سرآواپارس، حدود 15 درصد بوده که با انجام معامله با سرمایه گذاران خارجی این میزان به حدود 7 درصد تقلیل یافته است.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.