کلوین کلاین (Calvin Klein) طراح مد آمریکایی و موسس کمپانی با همین نام در سال 1968 است. علاوه بر لباس‌هایی که کلوین کلاین تولید می‌کند و نام خودش بر آنها نهاده، عطرها، ساعت‌ها و جواهرات این شرکت نیز با این نام شناخته می‌شوند. اما راز موفقیت این کسب و کار چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرصت امروز* ،  کلوین زمانی که پسر بچه بود، برخلاف سایرین به جای بازی کردن، در خانه می‌ماند و وقتش را صرف کشیدن و دوختن طرح‌هایش می‌کرد.او دوستان زیادی نداشت و اغلب به خواست مادرش در خریدهایی که در شهر انجام می‌داد، همراهش بود. پس از اینکه از موسسه مد تکنولوژی در نیویورک فارغ‌التحصیل شد، هنوز در مغازه میوه‌فروشی پدرش به صورت نیمه‌وقت کار می‌کرد. او تصمیم گرفت که 2 هزار دلاری را که در زندگی پس‌انداز کرده، صرف آغاز کسب‌وکارش کند. بنابراین کارش را با طراحی کت آغاز کرد.

اولین قدم بزرگ این شرکت به سمت موفقیت خیلی تصادفی برداشته شد. زمانی که یک تاجر در طبقه‌ای اشتباه از آسانسور خارج و وارد دفتر کار کلاین شد. این تاجر تصمیم گرفت 50هزار دلار بابت کت‌ها به کلاین پرداخت کند و این نقطه آغاز شکوفایی این برند شد.

توضیح: عکس کلوین کلاین و خانه 25 میلیون دلاریش در نیویورک - منبع عکس: بیزنس اینسایدر

در سال 2002، کلوین شرکتش را به مبلغ 400 میلیون دلار فروخت. قبل از فروش، کلوین کلاین 900 کارمند داشت و فروش جهانی‌اش بیش از 3 میلیارد دلار بود. اکنون مروری بر درسهای موفقیت او داریم.


متخصص باشید
اگر می‌خواهید در تولید و فروش محصول یا ارائه خدماتی موفق باشید، باید در زمینه کاری که انجام می‌دهید یک متخصص کامل باشید. اگر کلاسی لازم است، بگذرانید، دوره‌های کارآموزی و داوطلبانه بگذرانید، کارهای مختلفی انجام دهید و تا آنجا که می‌توانید درباره صنعتی که در آن مشغول فعالیت هستید، تجربه کسب کنید و همه این کارها را پیش از راه‌اندازی کسب‌وکارتان انجام دهید.هرچقدر که بیشتر درباره کسب‌وکارتان اطلاعات کسب کنید، فرصت‌های بیشتری برای دستیابی به موفقیت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

برای رسیدن به موفقیت، کلوین کلاین خودش را غرق تمام تمرین‌های معمول و غیرمعمولی که می‌توانست انجام دهد، کرد. چه این تمرین‌ها، درس‌های دوخت و دوزی بود که مادربزرگش به او می‌آموخت یا خریدهایی که با  مادرش می‌رفت، چه درس‌هایی که از کارآموزی کارخانه‌داری مثل دن میلستین (Dan Millstein ) می‌آموخت.او هیچ‌کدام از این تمرین‌ها را از دست نمی‌داد. او از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می‌کرد. کارآموزی میلستین فقط هفته‌ای 75 دلار برایش درآمد داشت، اما در عین حال تجربه‌هایی را در صنعت مد به او آموخت که بسیار ارزشمند بودند.

مخاطبان‌تان را گسترده کنید
هرگز نمی‌دانید که مشتری بعدی‌تان از کجا خواهد آمد، بنابراین هرگز مرتکب اشتباه نشوید و بازار کوچکی را انتخاب نکنید که نتوانید درآمد کافی برای باقی ماندن در صنعت موردنظرتان را به دست آورید. مطمئن شوید بازاری که انتخاب می‌کنید به اندازه کافی بزرگ است تا یک شرکت پرسود به وجود بیاورید، در عین حال در نظر داشته باشید که بازار انتخابی‌تان جایی برای رشد در آینده نیز داشته باشد.

کلوین کلاین با تولید محصولات خلاقانه و کمپین‌های تبلیغاتی‌اش توانست به مخاطبان گسترده‌ای در سرتاسر جهان دست یابد. او خودش را به یک بازار خاص و تولید گسترده‌ای از محصولات برای اقشار مختلف جامعه محدود نکرد و به این ترتیب جایگاهش را در صدر صنعت مد آمریکا حفظ کرد. کلید موفقیت کلاین این بود که تلاش‌ می‌کرد در هر قدمی که برمی‌دارد، توجه مشتری‌ها را به خود جلب کند. کلاین معتقد است: «صنعت مد به معنای فروختن لباس است. من در صنعتی هستم که هیچ‌کس به چیزی اهمیت نمی‌دهد، مگر اینکه در آخرین کلکسیونی که گذاشتی چقدر توانستی فروش داشته باشی. نمی‌توانید فقط برای یک گروه تبلیغ کنید، وگرنه کسب‌وکار بسیار کوچکی خواهید داشت! من می‌خواهم محصولاتم را به هرکسی که می‌توانم ارائه دهم.»

*مورخ 19 اسفند 1394

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.