مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار گفت: برای سرمایه‌گذاران خارجی که حداقل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه در ایران به ثبت رسانده باشند، پروانه کار و اقامت ۳ ساله صادر می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از خبرگزاری مهر* علی اقبالی گفت: اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار در ۳۰ سال گذشته کلیه مسائل و مشکلات اتباع افغان و پناهندگان را رصد کرده و به بسیاری از آنها رسیدگی نموده است. در نتیجه  اتباع افغان می‌توانند با حداقل زمان ، کارت کار و اقامت خود را دریافت و نسبت به بیمه نمودن خود و افراد تحت تکفل خود اقدام نمایند. وی تصریح کرد: همه تلاش‌های این اداره کل برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی است و این اداره سعی خود برای بهبودی اشتغال اتباع خواهد کرد. این اداره کل به دنبال راه‌کارهای جدیدی است که از طریق راهکارهای قانونی بین تجار، تولیدکنندگان، صنعتگران و کارگران تفکیک ایجاد کرده و سرمایه‌گذاران و تجار بتوانند در کل کشور و نه در یک استان به فعالیت اقتصادی ادامه و این اداره بتواند خدمات قانونی بیشتری ارائه نماید. این مقام مسئول در وزارت کار افزود: با هماهنگی این اداره کل هنرمندان، نویسندگان در موسسات فرهنگی اشتغال به کار داشته و متخصصین و کارشناسان اتباع افغانستان در رشته‌های تحصیلی خود در ایران جذب شده و اشتغال به کار دارند.

اقبالی گفت: بر اساس ماده ۱۷، ۱۸ و ۱۹ کنوانسیون ما موظف به درج ۵۱ رشته شغلی در کارت‌های کار پناهندگان هستیم و ما نیز تعهداتی به سازمان‌های بین‌المللی داریم که می‌بایست صورت پذیرد. کلیه اتباع افغان که دارای سرمایه کافی برای ایجاد بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی هستند با لغو کارت پناهندگی و دریافت گذرنامه می‌توانند از مزایا و امکانات بیشتری برخوردار شوند. 

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار اظهارداشت: اتباع کلیه کشورهای دنیا با داشتن گذرنامه و ثبت شرکت می‌توانند پروانه کار و اقامت یک ساله دریافت نمایند و در کلیه استان‌های ایران و مناطق ویژه اقتصادی مجاز به فعالیت اقتصادی هستند . همچنین این اداره کل برای سرمایه‌گذاران خارجی که حداقل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه به ثبت رسانده باشند، پروانه کار و اقامت سه ساله صادر می‌نماید. 

بعلاوه سیدعباس عراقچی، چند روز پیش در اصفهان از ارایه خدمات صدور ویزای فرودگاهی ٣٠ روزه به ١٨٠ کشور مختلف خبر داده بود. پس از اعلام این مساله، خبرنگاران در نشست خبری حسین جابری انصاری از وی، مکانیزم اجرایی شدن این موضوع را پرسیدند که سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع خود و برای تسهیل حضور گردشگران در کشور با توجه به جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی که در ایران وجود دارد اقدام به اتخاذ یک تصمیم ملی کرده است که بر اساس این تصمیم، اتباع همه کشورهای جهان به استثنای ٩ کشور در هنگام ورود به ایران ویزای فرودگاهی دریافت می کنند.  این تصمیم بر اساس منافع ملی اتخاذ شده و امیدواریم که مورد استقبال قرار بگیرد. وی با بیان اینکه برخی کشورها از این موضوع استثنا هستند و درخواست صدور روادید در مورد آنها بر اساس روال های عادی و عمومی انجام می شود، خاطرنشان کرد: از جمله این کشورها می توان به ایالات متحده (آمریکا) و انگلیس اشاره کرد.

* مورخ 19 بهمن 1394

**مورخ 27 بهمن 1394- منبع: ایرنا

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.