به نظر می‌رسد هلندی‌ها در میان سرمایه‌گذاران خارجی که قصد شروع سرمایه‌گذاری در ایران را دارند، شاگرد اول هستند چراکه آنها حتی تا پیش از اجرای برجام نیز رایزنی‌های خود را برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران آغاز کرده‌اند و اکنون با اجرایی شدن برجام، به‌عنوان نخستین گروه سرمایه‌گذاری خارجی، از هفته آینده رسما فعالیت خود را در استان البرز شروع خواهند کرد.

متعاقب سفر آذرماه سال جاری هنک کامپ، وزیر اقتصاد هلند، در راس یک هیات بزرگ تجاری از 60 شرکت حال با اجرایی شدن برجام، رقابت شرکتهای خارجی برای ازسرگیری سرمایه‌گذاری در ایران شتاب بیشتری گرفته است*.  در این بین، هلندی‌ها بیش از سایر کشورها در این کار اشتیاق نشان داده‌اند. به طوری که در( این) هفته شاهد شروع رسمی اولین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، به همت شرکت بزرگ و معتبر هلندی برنتز اینترنشنال (Barentz International) با همکاری شرکت هلدینگ خصوصی فیوچر وِی(Future Way Holding)متعلق به خانواده ثابتیان از فعالان صنایع بخش فولاد و کشاورزی در استان البرز هستیم. آیین گشایش این سرمایه‌گذاری مشترک در روز ششم بهمن‌ماه و با حضور مدیران هر دو شرکت و سفیر هلند در تهران، در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شده و یک روز بعد از آن، این سرمایه‌گذاری مشترک رسما در استان البرز آغاز خواهد شد.

سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران، مهمترین علاقمندی‌های کشورش برای سرمایه‌گذاری در ایران را مربوط به حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی و به ویژه مدیریت آب عنوان کرده و گفت: متخصصان هلندی آمادگی ارائه هرگونه انتقال تجربیات فنی و مشاوره‌ای در این زمینه‌ها هستند. سیدحمید طهائی، استاندار البرز  در این رابطه می‌گوید: هلند، سومین صادرکننده اروپایی کالا به ایران و جزء 10 شریک اصلی وارداتی و صادراتی ایران محسوب می‌شود. او همچنین افزود در این همکاری، قرار است مواد اولیه جهت تولید مواد دارویی، غذایی، خوراکی، خوراک دام، زعفران صنعتی و بهداشت فردی تامین و توزیع شود. در فاز بعدی این همکاری، انتقال دانش تجاری، مدیریتی و تولیدی، احداث واحدهای تحقیقاتی، آزمایشگاهی و خطوط تولید در زمینه تولید داروهای ضد سرطان و تولید فاکتورهای خونی نیز در نظر گرفته شده است که با توجه به شناخته شدن استان البرز به عنوان قطب واحدهای داروسازی و غذایی کشور و نیز وجود دو پتانسیل منطقه ویژه و فرودگاه پیام، شرایطی استثنایی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها فراهم شده است.

علی ثابتیان، مدیرعامل شرکت فیوچر وی هلدینگ در این باره می‌گوید: همکاری با یک کمپانی معتبر و شناخته شده مانند برنتز، که تخصص بالایی در صنایع غذایی و دارویی و دسترسی به مواد اولیه ازسوی تامین کنندگان معتبری در سراسر جهان دارد، برای مشتریان ما یک مزیت واقعی محسوب می‌شود. ما قادر خواهیم بود تا از همکاری با برنتز در بیش از یک حوزه استفاده کنیم.

توضیحات بیشتر را به زبان اصلی از وب سایت شرکت هلندی اینجا بخوانید.

منبع : خبر آنلاین - مورخ 2 دی ماه 1394

به روز رسانی- مورخ ۱۰مردادماه ۱۳۹۶

خبردار شدیم شرکت برنتز به تازگی اقدام به استخدام نیروهای بازرگانی مورد نیاز خود نموده است. 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.