یک تحلیلگر مشهور معتقد است تا پایان سال شاهد بیت‌کوین ۸۰ هزار دلاری و دوج‌کوین ۰٫۵ دلاری خواهیم بود. اما اوضاع بازار و بقیه رمزارزها چطور است؟

در سال گذشته که سعی کردیم برسی جامعی از بازارهای سرمایه گذاری در ایران، ارائه دهیم بخش عمده تمرکز ما بر بازارهای سنتی بود، گرچه نیم نگاهی هم به بازارهای رقیب و رمزارزها داشتیم. چند ماه قبل هم سعی کردیم ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را به تصویر بکشیم و اکنون وقت آن است که با توجه به تحولات اخیر این ارزهای نوین ببینیم وضعیت آنها در پایان سال چگونه خواهد بود؟

تحولات اخیر بازار رمزارزها

در جریان سقوط اخیر بازار رمزارزها، دوج‌کوین هم افت سنگینی را تجربه کرده است. اما مشکلات این رمزارز با سقوط بازار شروع نشد. این ارز دیجیتال بخش عمده‌ای از رشد و ارزش خود را از هیاهوی اطراف خود گرفته است.

هر زمان که افرادی چون ایلان ماسک در مورد این رمزارز حرف می‌زدند، شاهد رشد چشمگیر دوج بودیم. همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید به این دارایی تمایل نشان دهند و رشد ۲۱هزار درصدی دوج و رسیدن آن به سقف تاریخی ۷۳ سنتی را رقم بزنند.

پس از رسیدن به سقف تاریخی ۷۳ سنتی، دوج تاکنون سقوط‌های متعددی را تجربه کرده است. اگر چه در حال حاضر دوج‌کوین نسبت به سقف تاریخی خود ۶۰ درصد پایین‌تر معامله می‌شود، اما سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به آینده بلندمدت این ارز خوش‌بین هستند. در عین حال با بررسی برخی از مهمترین رمزارزها و علیرغم ثبات نسبی بازار این سوال باقی است که چرا برخی تحلیل گران همچنان رمزارزها را یک سرمایه گذاری پر ریسک برای سرمایه‌ گذاری بلندمدت تلقی می نمایند؟

پیش‌بینی‌های پایان سال

پدرخوانده کریپتو که یک تحلیلگر مشهور در توئیتر به حساب می‌آید و بیش از ۷۵ هزار فالوئر دارد، نسبت به آینده دوج‌کوین خوش‌بین است. این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین تا پایان سال ۸۰ هزار دلار و اتریوم ۱۰ هزار دلار خواهد شد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اتریوم رشدی ۲۰۰ درصدی را به ثبت خواهد رساند. در مورد بیت کوین برخی انتظار افزایش آن تا 100 هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی را هم مطرح کرده اند.

پدرخوانده کریپتو نسبت به کاردانو دیدگاهی محافظه‌کارانه‌تر داشته و آنرا تا پایان سال ۴ دلار پیش‌بینی کرده است. از نظر او بایننس هم با رشدی ۲۰۰ درصدی به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

این تحلیلگر معتقد است که تا پایان سال شاهد دوج‌کوین ۵۰ سنتی خواهیم بود که از سقف تاریخی این ارز همچنان پایین‌تر است. سولانای ۶۰۰ دلاری، ریپل ۲٫۸ دلاری و لینک ۱۰۰ دلاری هم از دیگر پیش‌بینی‌های این سرمایه‌گذار است.

از زمان سقوط دوج‌کوین در هفتم سپتامبر، این رمزارز در پیدا کردن روند صعودی دچار مشکل شده است. اصلاح صعودی اگر چه مشاهده شده ولی هم مقیاس با سقوط نبوده است. در حال حاضر دوج‌کوین در محدوده ۲۴ سنتی معامله می‌شود و در یک هفته اخیر افتی ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

و اما تحولات اقتصاد جهانی و ایران

بر اساس آخرین اخبارمنتشر شده، در حال حاضر در کشور اوکراین رمزارزها، تحت نظارت و قانونی تلقی می شوند و در کشور السالوادور هم معافیت مالیاتی برای معاملات بیت کوین در نظر گرفته شده است. اما در ایران، به گفته رییس کمیسیوت اقتصادی مجلس، در حال حاضر ضابطه خاصی در حوزه رمزارزها نداریم در عین حال بر اساس برخی اخبار منتشره، قرار است در شش ماهه دوم امسال برای تجارت در بازار رمزارزها، قوانینی وضع شود. همچنین به نظر می رسد با توجه به جایگاه ارتباط با کشورهای همسایه در سیاستگذاری دولت سیزدهم، تحولات مرتبط با مسائل اقتصادی در آن کشورها و بازدهی بازارهای رقیب بایستی مرتبا رصد شود تا بهترین ارزیابی ها انجام و پربازده ترین سرمایه گذاری ها به سرانجام برسد. 

 

لطفا آگاهانه و با پذیرش کامل مسئولیت خود تصمیم بگیرید. امیدواریم پرسود باشید.

منابع مطلب، مختلف و آخرین به روز رسانی : 24 شهریورماه 1400 می باشد.

 

راستی، نظر شما چیست؟ آیا رمزارزهای مشهور با اقبال عمومی مواجه خواهند بود یا سرنوشت دیگری در انتظار آنهاست؟

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.