قبلا از سرمایه گذاری 4 میلیارد یورویی ایتالیایی ها در صنایع فولاد و آلومینیوم کشورمان گفتیم. اکنون، خبر می رسد که برای نخستین بار در تاریخ روابط تهران و رم، بزرگترین هیئت اقتصادی ایتالیا به ایران سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری میزان در عصر ایران، به ابتکار وزارتخانه‌های توسعه اقتصادی و امور خارجه ایتالیا و با همکاری موسسه تجارت خارجی، اتحادیه های بانک ها، اتاق‌های بازرگانی، موسسه بیمه صادراتی و سرمایه گذاری دولتی و کنفدراسیون صنایع ایتالیا حدود 400 نفر از صاحبان صنایع و 12 گروه بانکی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در تهران با طرف های ایرانی خود دیدار و گفتگو خواهند کرد.

 

لیچا ماتیولی، رئیس بخش بین الملل کنفدراسیون صنایع ایتالیا گفت: هیئت بزرگ اقتصادی ایتالیا روز شنبه( 7 آذرماه) وارد تهران می شود. ایران برای ما حائز اهمیت فراوان است و کشوریست که ایتالیا از دیرباز با آن مبادلات بسیار خوبی داشته است. این هیئت به ریاست معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا، و متشکل از 370‌نماینده از بیش از 250‌شرکت و بانک ایتالیایی است که عمدتأ در بخش‌های محیط زیست، انرژی‌های تجدید پذیر، مکانیک، پزشکی، خودروسازی و مصالح ساختمانی فعالند.

 

شرکت های ایتالیایی در رقابتی سخت با (سایر) شرکت های اروپایی برای ورود به بازار پررونق ایران تلاش می کنند. یکی از کارافرینان ایتالیایی گفت: در این اوضاع دشوار اقتصادی در ایتالیا، کار کردن در ایران به نفع اقتصاد کشور ما نیز هست. من بارها به ایران سفر کرده ام و همواره با کارآفرینان و مهندسان بسیار ماهر و کاردانی در این کشور روبرو شده ام. ما امیدواریم ایتالیا همچون سال های پیش به نخستین شریک تجاری ایران در اروپا تبدیل شوداو ادامه داد: صنایع و بانک های ایتالیایی با سفر به ایران قصد دارند آنچه را که به دلیل تحریم ها در بازار ایران از دست رفته است، بار دیگر نصیب خود کنند.

تاریخ درج در سایت عصرایران: 6 آذرماه 1394

بروز رسانی1- مورخ 8 آذر ماه 

همچنین عصر ایران به نقل قول از رییس اتاق بازرگانی نوشت که حجم روابط اقتصادی ایران و ایتالیا در دو سال آینده می‌تواند به رقم سابق که ۷ میلیارد دلار است، برگرددبه گفته جلال پور، دسترسی به آبهای آزاد، نفوذ اقتصادی در کشورهای همسایه، اشتغال به کار نیروهای متخصص و توسعه گردشگری می تواند مجموعه ای از دیگر زمینه های همکاری ایران وایتالیا محسوب شود.

بروز رسانی2- مورخ 10 آذر ماه

به گزارش ایرنا ،  تفاهم نامه همکاری بیمه خطوط اعتباری کوتاه مدت بین شرکت بیمه «ساچه» ایتالیا و سه بانک ایرانی پارسیان، پاسارگاد و سامان امضاء شد. قائم مقام وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا ، سفر نمایندگان 11 بانک ایتالیایی با مجموع 55 درصد از سهم بازار بانکی آن کشور را نشانه اهمیت بازار ایران برای ایتالیا بیان کرد. وی با بیان توانمندی های ایتالیا در صادرات خدمات فنی و ماشین ­آلات، خواستار گسترش مناسبات فرهنگی و اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری خارجی بین دو کشور شد. هیأت ایتالیایی نیز ضمن معرفی بانک های ایتالیایی شرکت کننده در جلسه، مطالبی در زمینه فعالیت های گروه بیمه ساچه درخصوص تامین مالی تجاری و همچنین معرفی مرکز نوآوری وتحقیقات بانکی ای.بی.آی (ABI) ارائه کرد. در دیدار «جووانی کاستِلانِتا» (Giovani Castellaneta) مدیرعامل بیمه «ساچه» ایتالیا با مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، این شرکت بیمه، آمادگی خود را برای ارائه خدمات بیمه ای تا سطح پنج میلیارد یورو برای صنایع معدنی ایران اعلام کرد. در عین حال، به گزارش سایت روزنامه همشهری ، امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت،  همچنین از بازگشت ساچه به عنوان بزرگترین شرکت بیمه صادراتی ایتالیا( که تحت پوشش آن دولت قرار دارد) به ایران خبر داد و گفت: این شرکت آماده پوشش بیمه‌ای در ایران تا سقف نامحدود است. بعلاوه معاون وزیر نفت از حضور یک هیات ایتالیایی نفتی و گازی به ایران در پایان ماه ژانویه 16 20 خبرداد

بروز رسانی3- مورخ 14 آذر ماه

به گزارش اقتصاد آنلاین، مصطفی بهشتی روی عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد ، پیش بینی کرد که دیگر صندوق های ضمانت صادرات خارجی نظیر بیمه هرمس آلمان و ... به این موضوع خواهند پیوست.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.