آیا شما میتوانید ارزش خالص شرکتی که مدیریتش را بر عهده دارید 400% کنید؟ جک ولش ، ملقب به بمب نوترونی جنرال الکتریک،  نامی آشنا و پرآوازه  در بین مدیران آمریکایی است که این کار را کرد. *  

جک در سال 1935 متولد شد. در دانشگاه مهندسی شیمی خواند و بین سال های 1981 و 2001 مدیر ارشد شرکت بنام و بزرگِ جنرال الکتریک (General Electric) شد، جوان ترین مدیر ارشد تاریخ جنرال الکتریک شد و از طرف مجله Fortune به عنوان مدیر قرن از او یاد شدمدیران و کارمندان به او لقبِ جـکِ نوتـرونــی دادند. چون مثل بمب نوترونی توانسته بود در مدت کوتاهی با کمترین امکانات تغییراتی عظیم در محصولات و فروش این شرکت بدست آورددر دوران مدیریتِ جک، ارزش بازار جنرال الکتریک از 12$ بیلیون دلار به 280$ بیلیون دلار رشد پیدا کرد.او با کاهش هزینه های اضافی، صرفه جویی های دقیق و افزایش دقت در تولید محصولات توانست به شعار معروفش یعنیشرکت باید در صنعت خودش به عنوان شرکت شماره 1 یا نهایت شرکت شماره 2 معرفی شود رسید.

البته ناگفته نماند، جک شیوه مدیریت منحصر به فردی داشت؛ برای مثال هر سال باید حداقل 10% از  مدیرانش را اخراج میکرد و همیشه به 20% مدیران ارشد با کارایی بالا هدایا و قسمتی از سهام شرکت را هدیه میداد و اینچنین در آخرین روزهای مدیریتش یک سوم سهام شرکت در بین کارمندان نمونه با کارایی بالا تقسیم شده بود. جک به تخریب 9 لایه مدیریتیِ جنرال الکتریک نیز معروف است. او سلسله مراتب مدیریتی را در هم ریخت و با ایجاد یک سیستم یکپارچه مدیریتی جوَی صمیمی در بین مدیران و کارمندان ایجاد کرد و در آخر، در آخرین روز پایانِ کار مدیریتی اش، بسته ای به نام تــَرک تحویل شرکت داد که در آن برنامه آینده شرکت برای موفقیت را نوشته بود و مدیران قسمت های مختلف را مشخص کرده بود؛ اما برنامه جک بعد از خودش عملا بی اثر بود و بدون حضور خودش به درستی و همانطور که انتظار میرفت، پیش نرفتبعدها به کمک برنامه 6 سیگما مدیریتی جک، شرکت موتورولا نیز رشد چشمگیری در پیشروی در بازار داشت که به خاطر همین موفقیت از طرف مجله Fortune به عنوان مدیر قــرن انتخاب شد.

 

 

امروزه جــک ولش پس از بازنشستگی مدیر شرکت خودش یعنی Jack Welch Management Institue  است. شرکتی که به مدیران جوان آموزش میدهد چطور کسب و کارهای موفق بسازند و اداره کنند. جک و همسرش سوزی ولش به تازگی کتابی منتشر کرده اند با عنوانِ MBA در  زندگی واقعی که با موفقیت چشمگیری در بین خوانندگان روبرو شده است. این کتاب شرح میدهد چطوراز آموزه های MBA در زندگی واقعی استفاده کنید.

آیا شیوه مدیریتی جک ولش میتواند الگویی برای رهبری زندگی و کارمان باشد؟ صــد البته همینطور استدر ادامه این مقاله، به پیوست بهترین نکات و خلاصه تکنیک های رهبری و مدیریت طول زندگی جک ولش را میخوانید. آنها را یادداشت کنید و از امروز سرلوحه شیوه رهبری زندگی و کارتان کنید.

* منبع: سایت http://12ceo.ir

اصلاحات جزئی در متن ، توسط مدیریت سایت صورت گرفته است.

نظر شما در مورد آموزه های جک ولش چیست؟ آیا می توانیم آنها در ایران، پیاده سازی کنیم؟ لطفا ما را از نظرات خود، آگاه فرمایید. سپاسگزار

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.