اگر به دنبال یک الگو برای موفقیت هستید، نمی‌توانید شخصی بهتر از بیل گیتس را بیابید*.

مایکروسافت نام شرکتی است که او تاسیس کرده است. با ارزش دارایی‌های خالص تقریبا ۸۰ بیلیون دلار. بیل گیتس ثروتمندترین مرد دنیاست. او به رویای خود که وجود یک کامپیوتر شخصی روی هر میزی بود دست پیدا کرد. فعالیت‌های بشردوستانه او به صورت نامحدود به دوردست‌ها رسیده و عملا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کرده است. چه چیزی باعث موفقیت بیل گیتس شده است؟ در طی سال‌ها، او به مجموعه‌ای از روش‌ها و رفتارهایی اشاره کرده است که به اعتقاد خودش منجر به موفقیت دنباله‌دار او شده‌اند.

این موارد برای هر کسی در هر زمینه‌ای راهنمای خوبی هستند. در اینجا تعدادی از نگرش‌های مناسب که به اعتقاد بیل گیتس می‌تواند باعث تحول و پیشرفت هر شخصی شود را ذکر خواهیم کرد.

1- نه گفتن را یاد بگیرید.
این نصیحت وارن بافت به بیل گیتس بود که به شدت برای همه سودمند است. همیشه منبع بی‌پایانی از موقعیت‌ها و کارهایی برای انجام دادن وجود خواهند داشت. در این دنیای شلوغ و پر ازدحام باید بدانید که کجا و چگونه به پروژه‌ها، دعوت‌های اجتماعی و درخواست‌های جدید، نه بگویید و بدانید که این مهم‌ترین مهارتی است که شما به آن احتیاج دارید. این مهارت به شما یاد می‌دهد تا فرصت‌های مهم را کشف کنید و توجه خود را به آن معطوف کنید.

2- از منتقدان استقبال کنید.
بیل گیتس در کتاب خود با نام  کسب و کاری بسرعتافکار  Business @ The Speed of Thought  اینطور می‌گوید که پذیرش اخبار بد باعث می‌شود تا متوجه شوید که کجا نیاز به بهبود دارید. اگرچه مورد انتقاد قرار گرفتن اصلا خوشایند نیست، اما بدون بازخورد، پروسه یادگیری و پیشرفت شما خیلی آهسته‌تر خواهد شد گوش کردن به انتقادات همیشه چشم‌اندازهای جدیدی را به روی انسان باز می‌کند که باعث پیشرفت می‌شود.

البته بعضی از انتقادات سودمند نیستند و قضاوت در مورد آنها به عهده خودتان است که تفاوت بین انتقادهای درست و نادرست را از هم تشخیص بدهید. بنابراین دفعه بعد اگر شخصی به شما انتقاد کرد، فرار نکنید، بایستید، گوش کنید، از آنها تشکر کنید و یاد بگیرید.

3- خوش‌بین باشید.
در دنیایی که همه چیز اشتباه و بد به نظر می‌رسد، خوش‌بینی سخت و دشوار است. اما بدون خوش‌بینی، هیچکس نمی‌تواند یک شرکت جدید را تاسیس کند، روی ایده‌های جدید سرمایه‌گذاری کند و بازار یا محصولات جدید را امتحان کند. بیل گیتس از ارزش خوش‌بینی قدردانی کرد و بیان کرد زمانی که در کار خود با مشکلاتی رو به رو شد تنها خوش‌بینی بود که به وی امید می‌داد. او در سخنرانی خود در سال ۲۰۱۳ گفت: خوش بینی اغلب به عنوان یک امید کاذب رد می‌شود اما از طرف دیگر ناامیدی کاذب هم وجود دارد.

4- از شکست خوردن نهراسید.
بیل گیتس در کتاب خود با نام The Road Aheadجاده پیش رو اینگونه نوشت که موفقیت یک معلم بد است و باعث می‌شود که افراد با هوش فکر کنند که هرگز شکست نمی‌خورند. ممکن است از نظر شما موفقیت خیلی لذت‌بخش تر از شکست خوردن باشد. اما شکست خوردن به شما فرصت‌های بهتری برای رشد کردن می‌دهد. بنابراین دفعه‌ بعدی که با صورت به زمین خوردید این موضوع را به یاد داشته باشید.

5- روی هدف خود تمرکز کنید و در جهت آن حرکت کنید.
در یک نامه سالیانه از بنیاد بیل گیتس و ملیندا گیتس، وی بیان کرد که اگر شما یک هدف واضح و صحیح را مشخص کنید و در جهت آن گام بردارید، بی تردید به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت. وی در ادامه افزود که پیدا کردن یک هدف درست و روش صحیح برای اندازگیری پیشرفت بسیار دشوار است. اگر کار آسانی بود، هر کسی آن را انجام می‌داد.

* منبع مطلب: سایت ponisha.ir برگرفته از سایت   inc.com - مورخ 29 آبان 1394 

توجه: حک و اصلاحات مختصری در متن انجام شده است.

زندگینامه بیل گیتس 

 اقتصادنیوز** نوشت: بیل گیتس در سال 1968 میلادی، با همکاری دوست خود «پل آلن» در مرکز کامپیوتر دانشگاه هاروارد برنامه نویسی کامپیوترها را آغاز کرد. تنها هفت سال بعد یعنی در سال 1975 میلادی، وی همراه با دوست صمیمی این سال‌های خود شرکت کامپیوتری مایکروسافت را تاسیس کرد. این کمپانی ظرف مدت کوتاهی توانست به نامی شناخته شده در صنعت فن‌آوری تبدیل شود. مایکروسافت امروز به عنوان غول نرم‌افزاری جهان شناخته می‌شود و نقش قابل توجه در فراگیر کردن کامپیوترهای شخصی در خانه‌ها دارد. بیل گیتس توانست میلیاردها دلار از کمپانی خود درآمدزایی کند. مجله فوربس دارایی بیل گیتس را بالاتر از تولید ناخالص داخلی 140 کشور جهان اعلام کرده است.  بیل گیتس به عنوان یک کارشناس فنی، رهبر کسب و کار و فردی خیّر، همچنان درحال افزایش ثروت خود است. وی در فهرست ثروتمندان جهان که ازسوی مجله معتبر «فوربس» اعلام می‌شود، در صدر ثروتمندترین میلیاردرهای آمریکا قرار دارد. وی همچنین ثروتمند ترین فرد در بخش فن‌آوری و ثروتمندترین فرد در کل ایالات آمریکا در سال 2015 میلادی بوده است

بیل گیتس در سال 2014، از سمت خود به عنوان رئیس مایکروسافت کنار رفت. سهام وی هم‌اکنون در این کمپانی کمتر از 3 درصد است که این سهام تنها 13 درصد ثروت کنونی وی را تشکیل می‌دهد. اما با وجود کنار رفتن از مایکروسافت، این مرد خودساخته همچنان فردی پرمشغله است
ثروتمندترین فرد جهان این روزها بیشتر تمرکز و وقت خود را روی بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» گذاشته است که این بنیاد خیریه از طرح‌های آموزشی، بهداشت جهانی جمعیت حمایت می‌کند. بنیاد ملیندا و گیتس، در جهت ریشه‌کن سازی کامل فلج اطفال فعالیت می‌کند که دو شرکت تحت حمایت این بنیاد در سال 2015 میلادی نخستین واکسن مالاریا در جهان را تولید کردند. بیل گیتس همچنین در سال 2006، به راه‌اندازی کمپانی TerraPower کمک کرد که فعالیت اصلی این کمپانی فراهم کردن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای مردم جهان است.

** منبع: خبرآنلاین- مورخ 30آبان 1394

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.