آیا تا بحال به راه اندازی کسب و کاری* برای خود فکر کرده اید؟در حالی که فکر رئیس و مرئوس خود بودن و انجام کاری که دوست دارید، هیجان انگیز است ولی نمی دانید از کجا باید شروع کنید.

به گزارش خبر آنلاین، شروع کردن یک کسب و کار جدید جرات می خواهد. خلاقیت داشتن فقط کافی نیست؛ باید بطور خستگی ناپذیری کار کنید تا بتوانید کسب و کار خود را راه بیندازید.برای همین بیزینس اینسایدر مقاله ای برگرفته از کتاب «چگونه کسب و کار خود را شروع کنید و رشد دهید» نوشته  که مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید را یک به یک شرح می  دهد.

۸ مرحله برای راه اندازی کسب و کار

1- کسب و کار خود را تعریف کنید.

شما نیاز دارید که زمان و پولی که بابت این کسب و کار می خواهید بگذارید را تعیین کنید. می خواهید کارتان تمام وقت، پاره وقت یا فصلی باشد؟ کسب و کار شما نیاز به مکانی مانند مغازه دارد یا آنلاین آن را راه اندازی می کنید؟ وقتی شما پاسخ این سوالات را یافتید، آماده اید که کار خود را شروع کنید

2- از متخصص بپرسید.

بهترین راه برای آگاه شدن این که در چه زمینه ای کارکنید و جهت جلوگیری از اشتباه،  از متخصص بپرسید یا  در این باره مطالعه کنید. تا آنجا که می توانید راجع به آغاز تجارت مطالعه کنید.

3- بازار خود را بشناسید.

کسب و کار شما شاید برای همه جذاب نباشد. حتی ممکن است برای خیلی از افراد مسخره به نظر برسد. شناخت از مشتریان خود کافی نیست. باید با نیاز مشتریان و عادت خریدشان آشنا باشید.این کار نیاز ارتباط مستقیم با مشتریان دارد و توجه کردن به نظر مشتریان ، حیاتی است.

از سوی دیگر، باید رقبای خود را بشناسید و بدانید آنها چه محصولاتی را به چه نحوی ارائه می دهند و چگونه به فروش می رسانند.

4- هزینه های خود را مدیریت کنید.

مکان کسب و کار می تواند بیشترین هزینه را برای شما ایجاد کند به خصوص اگر یک محل خاص و درجه یک را مدنظر داشته باشید. تنها راهی که برای کم کردن هزینه هایتان وجود دارد، شروع به کار از منزل است. اگر نیاز به یک مغازه یا مکان به خصوص دارید باید درست تحقیق کنید و قیمت و اندازه مناسب کسب و کار خود را بیابید.

اقلامی مانند تجهیزات اداری و لوازم تزیینی جهت چیدمان را با دقت خرید کنید و در ذهن خود داشته باشید که سخت است که آنها را با وام یا قسطی خرید کنید زیرا باید برای مدتی، هزینه اقساط مربوط را تقبل نمایید.

5- برند خود را توسعه دهید.

تبلیغات و نشانه های تجاری شما، در ذهن مشتریان تاثیرگذاری فراوان دارد. طراحی آرم شرکت شما می تواند خلاقانه باشد و همیشه به یاد مشتریان بماند. به خصوص طراحی وب سایتها در این برهه از زمان که تکنولوژی همه جا را فراگرفته است، بسیار مهمند.

6- برنامه کسب و کار خود را بنویسید.

بعد از طی این ۵ مرحله آماده نوشتن طرح کسب و کار  ( Business Plan) خود هستید. این طرح باید شامل هزینه ها مثل  اجاره و حقوق و دستمزد و درآمدها مثل مشخص کردن حجم  فعالیت شرکت و ... باشد. برنامه کسب و کار، نقشه کارشما تلقی می شود.

7- شرکت خود را ثبت کنید.

اکنون وقت آن رسیده که شرکت خود را ثبت و رسمی کنید. لازمه رسمی شدن کسب و کار، ثبت تجاری آن استالبته با رسمی شدن شرکت، مالیات های مختلفی را باید به عهده بگیرید ولی در عوض اعتبار کسب می کنید.

8- وضعیت مالی شرکت را ممیزی کنید.

از زمان ثبت تا زمانی که شرکت واقعا فعالیت خود را شروع می کند و بعد از آن، بایستی مرتبا وضعیت مالی  شرکت را مد نظر داشته باشید.

 

*بجای واژه "بیزینس" و تجارت در ترجمه متن اصلی،عمدتا از کسب و کار استفاده شده و متن حک و اصلاح گردیده است.

منبع اصلی: بیزینس اینسایدر- مترجم: متین دخت والی نژاد

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.