همانطور که قبلا گفتیم ایران برای اولین بار در بین 47 مقصد اول گردشگری در جهان قرار گرفت. اما خبرهای بهتری هم درراه است.

بازار جهانی سفر (WTM)  برای سی‌وششمین بار در لندن آغاز به کار کرد و بیش از 50 هزار کارشناس گردشگری از 190 کشور جهان در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اندبه گزارش دنیای اقتصاد از ایسنا*، نمایشگاه گردشگری لندن که بیشتر محل ملاقات جهانی برای تجارت سفر است و یکی از مهمترین رویدادهای صنعت گردشگری به شمار می‌آید، امسال از دوم تا پنجم نوامبر (11 تا 14 آبان ماه) برگزار شد. شریک امسال این نمایشگاه، مکزیک بود و به خاطر حضور پررنگش به عنوان یکی از سه مقصد محبوب گردشگران در سال 2016 انتخاب شد. بخش خصوصی ایران نیز یکی از حاضران در این عرصه رقابت بود، آن هم در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امسال نیز مطابق چند سال اخیر تحت تاثیر روابط دیپلماتیک دو کشور، ترجیح داد دور این نمایشگاه را خط بکشد، اما با وجود این بی‌محلی، خبرهای خوشی از انگلستان به گوش رسیده است

براساس رأی گردشگران انگلیسی و مدیران ارشد صنعت گردشگری، چین، مکزیک و ایران، سه کشوری بودند که در بازار جهانی سفر 2015، به عنوان سه مقصد نخست و محبوب برای سفر در سال 2016 انتخاب شد‌ه‌اندطبق گزارش سالانه WTM، بر مبنای رأی 2050 ذی‌نفعان این نمایشگاه، از جمله خریداران و غرفه‌داران و همچنین با رأی 1038 گردشگر بریتانیایی، 16 درصد از گردشگران برای سفر به ایران در سال 2016 میلادی علاقه نشان داده‌اند و از هر 10 رهبر کسب و کار در بازار جهانی نیز سه نفر برای انجام مبادلات اقتصادی  )با ایران(  در سال آینده میلادی، ابراز تمایل کرده است. 

با انتشار این گزارش بازار جهانی سفر، رسانه‌های زیادی همچون رویترز، BBC و "تراول ویکلی" به «صدرنشینی ایران در بین مقاصد محبوب سفر در سال 2016» پرداخته‌اندسایمون پرس، مدیر ارشد بازار جهانی سفر (WTM) نیز با اشاره به میزان علاقه‌مندی گردشگران برای دیدن ایران گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی در نتیجه توافق ایران و 1+5 دنبال تجارت در ایران هستند، کمپانی‌های گردشگری نیز مسیر خود را به سمت ایران پیدا کرده‌اند. پس از توافق هسته‌ای و اقدام برای حذف تحریم‌ها علیه ایران، وزارت امور خارجه بریتانیا نیز هشدار به اتباع خود درباره سفر به ایران و توصیه برای لغو سفرهای غیرضروری به این کشور را حذف و اعلام کرد: میزان خطر برای اتباع بریتانیایی به دلیل تغییر روابط دولت رییس جمهور روحانی، کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، مجله تايم نیز در شماره نوامبر خود به درج هدف تابلوی بیرون هتل پارسیان در تهران اشاره می کند که نوشته شده است: یک میلیارد توریست، یک میلیارد فرصت. آیا شما این هدف را قابل دستیابی می دانید؟

* تاریخ درج : 16 آبان 1394
 

بروز رسانی1: مورخ 2 دیماه 1394

امروز روزنامه دنیای اقتصاد در دو گزارش جداگانه آورد: 

-  دولت استرالیا با تاکید برامنیت ایران اعلام کرد :ایران در لیست اهداف سفرهای توریستی استرالیا قرار دارد.یک سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا گفته است کاهش سطح هشدار سفر به ایران، به این معنا است که دولت کانبرا ایران را یک کشور امن و با ثبات می‌داند.

- همچنین ایران در صدر فهرست مهم‌ترین‌ مقاصد گردشگری سال 2016 میلادی تارنمای روزنامه «لا لیبر» بلژیک قرار گرفت. به گزارش «ایرنا» به نقل از تارنمای این روزنامه فرانسوی زبان، پس از بررسی آرای کارشناسی منتشر شده در نشریات تخصصی گردشگری از جمله «نشنال جئوگرافیک»، «لونلی پلانت»، «وورد تراول مارکت گلوبال ترند ریپورت» و « افر»، فهرستی از مهم‌ترین‌ مقاصد گردشگران در سال 2016 میلادی به دست آمد که ایران در صدر آن قرار دارد.این فهرست شامل کشورها، شهرها و بخش‌هایی است که گردشگران آنها را در سال جدید میلادی کشف خواهند کرد.  بر اساس این گزارش، در ایران، ‌کشوری که در صدر این فهرست نشسته است، علاوه‌بر 19 مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند، مناطق متعدد دیدنی بازمانده از ایران باستان نیز وجود دارند و در واقع وجود چنین پتانسیل‌هایی سبب شده تا مقامات ایران، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این کشور از پنج میلیون نفر در سال 2014 میلادی به 20 میلیون نفر در سال 2025 را به عنوان نقطه هدف صنعت گردشگری ایران مد نظر قرار دهند. 

بروز رسانی2: مورخ 3 دیماه 

به گزارش دنیای اقتصاد، پایگاه خبری سی ان ان در گزارشی 16مقصد گردشگری را برای سفر در سال 2016 میلادی از جمله ایران را  به گردشگران پیشنهاد کرده است. این گزارش با معرفی سایر مقاصد در آسیا همچون مغولستان ، تایوان ، هند وگرجستان، نوشته است: «هیچ مکانی به اندازه ایران تصورات شما را تغییر نخواهد داد؛ به اسکی بروید یا به ساحل، مساجد باشکوه را ببینید، به بازار بروید، شعرهای فارسی را بشنوید و چاشنی‏های موجود در غذاها را مزه مزه کنید. شیراز و اصفهان نیز شهرهایی‏ هستند که به خاطر حکایت‏های عاشقانه‌شان محبوبند؛ پوشیده از روستاها و زمین‏های نیمه عشایری همچنین معمولا مسافرانی که به ایران رفتند از میهمان‏ نوازی مردم می‏گویند.  

این گزارش، همچنین با اشاره به ۱۹ اثر تاریخی و باستانی ثبت جهانی یونسکو، مانند تخت جمشید با طرح این سوال که چه چیزی در رابطه با ایران جدید است، تصریح کرده است: «بهتر شدن ارتباطات دیپلماتیک نتایجی مانند تسهیل سفر کردن به ایران را در پی دارند. باز شدن سفارت انگلیس هم برای گردشگری مهم است. یکی از کارمندان یک مرکز گردشگری گفته با لغو شدن هشدار انگلیس برای سفر به ایران، این گنج بیشتر قابل دسترس خواهد بود.» سی ان ان همچنین ماه‏های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر را بهترین زمان برای سفر به کشورمان دانسته است

بروز رسانی3: مورخ 5 دی 1394

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت صدای اقتصاد، مجموعه‌ طراحی هتل‌هایی در ایران موفق شده در رقابت با هتل های بین‌المللی به عنوان برترین در جایزه بزرگ انجمن طراحان بین المللی انگلیس دست پیدا کند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که هتل های شناخته شده بین المللی مانند هتل کمپینسکی چانگشا، هتل رفلز جاکارتا، هتل رایشهف هامبورگ، هتل ایبیس استایل ادینبورگ، هتل لی کمپوس روسین (فرانسه)، هتل لونا 2 اشتودیوس بالی، سویس هتل بدروم، لوبو هتل مانیل، هتل و زمین تنیس رینوم گایا آنتالیا، هتل اسپای سیکس سنس اسپانیا، هتل سنتی چرچ سوئیت انگلستان، هتل اپیکورین شیکاگو، هتل تایتانیک شیکاگو و هتل ویرجین شیکاگو  نیز در این رقابت شرکت داشتند. این جایزه به عنوان یکی از معتبرترین جوایز بین المللی در زمینه طراحی هتل شناخته می شود. دریافت چنین نشانی  از سوی مهندس آقابابابی برای اولین بار توسط یک ایرانی در شرایطی رخ می دهد که همزمان با بهبود فضای بین المللی، امیدها به توسعه صنعت هتل داری در کشور زنده شده است.

بیش از یک هزار و 100 هتل در ایران فعالیت می‌کنند. در میان این هتل‌ها تنها 25 مورد با پنج ستاره از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. نزدیک به 75 هتل 4 ستاره نیز در کشور فعال هستند. در همین حال فضای ایجاد شده، موجی از امید را به وجود آورده تا با رونق گردشگری در کشور، صنعت هتل داری نیز روند صعودی را پیش گیرد.

بروز رسانی4: مورخ 6 دی 1394

به گزارش عصر ایران و به نقل از ایرنا،  روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز به آمریکایی هایی که قصد دارند تعطیلات سال نو میلادی را در سفر بگذرانند پیشنهاد کرده که به ایران رفته و از جاذبه های گردشگری آن بویژه اصفهان بازدید کنند.  این روزنامه با اشاره به محدودیت های دولت آمریکا برای مسافرت به کوبا، سفر به ایران را آسان تر ارزیابی کرد و نوشت: ایران پر از مسجد و میدان و برجهای تاریخی است و شهر باستانی اصفهان و هتل عباسی با حال و هوای تاریخی آن محبوب گردشگران غربی است. این روزنامه اضافه کرد: همانند مصر و پرو، برخی از ویرانه های شگفت انگیز دوران پیش از میلاد مسیح در تخت جمشید که چندان از شیراز دور نیست قرار دارد و این دو مقصد گردشگری از مرزهای ایران با کشورهای عراق و افغانستان که وزارت امور خارجه آمریکا توصیه به پرهیز از آنها کرده است دور هستند.  در این مطلب، تهران شهری به روز معرفی شده که برخی از موزه های ایران در آن قرار دارد. این روزنامه به نقل از یکی از تورهای مسافرتی آمریکا خبر داد؛ در سال 2016 تعداد 14 گروه گردشگر را به ایران خواهد فرستاد که دو برابر سال 2014 می باشد. بوتسوانا، کلمبیا، ایرلند، میانمار، فرانسه، مالزی، اسپانیا و انگلیس از جمله کشورهای جذاب دیگری معرفی شده که لس آنجلس تایمز به آمریکایی ها پیشنهاد کرده در ایام تعطیلات سال نو میلادی به آنجا سفر کنند. 

تصویری از ایران در میان عکس های برتر نشنال جئوگرافیک در سال  2015

به روز رسانی5: مورخ 11 بهمن 1394 منبع: دنیای اقتصاد

شرکت گردشگری «وایلد فرانتیر» انگلیس اعلام کرده با لغو تحریم‌ها، میل به گردشگری در ایران به شکل «سیری ناپذیری» افزایش یافته و از ژوئن 2015 جهشی در این زمینه رخ داده است. به گزارش «ایرنا»، جانی بیلبای مدیر این آژانس گردشگری به روزنامه انگلیسی تلگراف گفته است: «رزرو تورهای گردشگری به ایران طی 18 ماه گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته که دلیل آن در وهله نخست، گرمی روابط تهران و غرب، لغو هشدار سفر به ایران از سوی وزارت خارجه انگلیس و گشایش سفارت این کشور در تهران بوده است. » وی افزوده: «به‌منظور تامین تقاضای روزافزون گردشگری در ایران، شش تور اضافه کردیم و تاکنون تورهایی را برای سال 2017 فروخته‌ایم.» به گزارش راشاتودی روسیه تقاضای سیری‌ناپذیر برای گردشگری در ایران در حالی ابراز می‌شود که شرکت انگلیسی بریتیش ایرویز (BA) در حال بررسی موضوع از سرگیری پروازها به ایران در پی لغو تحریم‌ها است. ویلی والش، مدیر اجرایی این شرکت، از علاقه شرکت‌های گردشگری برای بررسی این موضوع با توجه به تنش‌زدایی به دنبال سال‌ها تحریم ایران، خبر داده و نسبت به از سرگیری پروازها به تهران ابراز علاقه کرده است.



 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.