آیا پیدا کردن نیروی جدید سخت است؟ آیا باید فقط در صنعت مورد فعالیت خود دنبال نیروهای کارآمد بود؟

طبق  تحقیق انجام یافته و منتشره در شبکه اجتماعی لینکداین حدود 1/3 (33%) کسانی که به تازگی استخدام شده اند از مشاغل دیگری به کار فعلی تغییر مسیر داده اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که فقط در صنعت خود دنبال نیروی جدید می گردید، شاید وقت آن باشد که در روش خود تجدید نظر کنید. مثلا در آمریکا بطور متوسط اکثر  آموزگارها و پرستارها بعد ازپنج سال شغل خود را عوض می کنند. آنها حتی اگر صنعت شما را نشناسند می توانند به سرعت در مورد آن اطلاعات کسب کرده و مشغول بکار شوند.

نکته مهم آن است که دنبال Talent  یعنی افراد با استعداد بگردیم و به آنها مهارتهای کاری لازم را آموزش دهیم.* مساله مدیریت استعدادها و پیدا کردن و حفظ  افراد با استعداد ( Talent Acquisition) نکته ای است  که توجه متخصصین نیروی انسانی را به خود جلب کرده است. این کلمه که در فارسی به استعداد و یا نعمت خداداده ترجمه شده، جای خود را به خوبی در کسب و کار کشورهای غربی باز کرده است. این شرکتها بخوبی می دانند که استخدام نیروهای جایگزین افرادی که شرکت را ترک می کنند مستلزم صرف  وقت  و هزینه فراوانی است. مثلا سایت tlnt  که به تعبیری  نبض بازار استعدادها در آمریکا را در دست دارد زمان لازم برای  استخدام هر نفر در آمریکا را 57 روز و هزینه آن را  4200 دلار اعلام نموده است . بعلاوه طی یک بررسی با پرس و جو از 2500 مدیر منابع انسانی با تخصصهای مختلف ذکر گردیده که  45% وقت آنان صرف پیدا کردن جایگزین برای افرادی می شود که سازمان را ترک کرده اند! ** در مقیاس بزرگتر علاوه بر هزینه های مادی مساله از دست رفتن معروفیت شرکت در جامعه و بین کارجویان نیزمطرح است  که بایستی به آن توجه گردد.

راستی آیا تا به حال، در مورد هزینه استخدام یک نفردر ایران تحقیقی صورت گرفته است؟ آیا شرکتها هزینه های مادی و معنوی از دست دادن نیروهای خود را بدقت محاسبه  و در تصمیم گیریها لحاظ می کنند؟ چرا مدیران ارشد سازمانها بجای واگذاری خدمات  مورد نیاز به کاریابان حرفه ای ( Headhunters) و پرداخت حق الزحمه مناسب و مورد توافق طرفین ، ترجیح می دهند راههای آزموده یا بظاهر کم هزینه تر را بیازمایند؟

 

لطفا ما از نظرات سازنده خود آگاه سازید. سپاسگزار

 

* منبع: سایت  humetrics.com

** منبع: سایت  eremedia.com

گردآوری و ترجمه: مدیریت سایت 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.