روند بازدهی بازارها در سال 1400 چگونه بود و بهترین بازارها برای سرمایه گذاری در سال 1401  کدامند؟

دیباچه

وقتی که در سال 1399 شروع به جمع آوری اطلاعات و بررسی روند بازارهای سرمایه گذاری در دوره های مختلف کردیم به نتایج جالبی رسیدیم. تفاوتهای معناداری در روند بلند مدت چهل ساله، روند میان مدت ده تا هفت سال اخیر و بازدهی کوتاه مدت بازارها (سال 1399) مشاهده میشود که در صورت تمایل، پیشنهاد می کنیم مطلب سرمایه گذاری در بازار کرونایی را بخوانید.

بازدهی بازارها در سال 1400 

بازدهی بازارها در سال ۱۴۰۰ مثبت بود* یعنی دلار، سکه ، طلا و بورس در این سال رشد کردند. اما بیشترین بازدهی مثبت را لوازم خانگی با 41 درصد، مسکن با 27 درصد و کمترین را بورس با حدود سه درصد بازدهی در سطح شاخص کل، تجربه کردند. شرح بیشتر در این باره را در بخش بعد بخوانید.

پیشنهادهایی برای سرمایه گذاری پول مازاد در سال 1401 

1- سرمایه گذاری در اوراق بدهی یا صندوقهای سرمایه گذاری با درآمد ثابت، اگر محافطه کار هستید. بیخود نیست که این صندوقها را پارکینگ پول/ بورس هم  نامیده اند. پس اگر محافطه کار هستید، به عنوان شخص حقیقی می توانید شیرین و بدون دردسر اضافی مثل ریسک برباد رفتن سرمایه و پرداخت مالیات تا 21 درصد و شاید هم بیشتر سود بدست آورید.

2- بازار سرمایه - اگر در مورد  مذاکرات هسته ای   خوش بین و تریدر حرفه ای هستید، عشق و دل دریایی برای نوسانگیری دارید و به شرها و شروطها

3- مسکن - به روشهای خرید اشتراک زمانی ملک یا تکمیل پروژه های ساختمانی. درسه ماه اول در شهرهای توریستی بخصوص در شمال برای استفاده در تابستان و یا در کیش و قشم تا حداکثر مهر ماه برای بهره گیری برای میزبانی مهمانان خارجی بازیهای جام جهانی فوتبال در قطر و سپس زمستان برای گردشگران داخلی با در نظر گرفتن گزینه هایی برای فروش یا اجاره با رهن کامل ملک.

 4- دلار آمریکا و سکه طلا اگر بدبین هستید. به نظر می رسد تریدرهای حرفه ای بازار ارز میتوانند خوب نوسانگیری کنند.

5- رمز ارز اگر فوق العاده ریسک پذیر هستید، دانش مربوط را دارید و قواعد بازی در این بازار خاص را میدانید

6- اگر تولید کننده محصولی هستید، پیشنهاد می کنیم محصولی را در زنجیره تامین خود بیابید که ارزبری بالا دارد، کاملا وارداتی است و دانش ساخت آن در ایران وجود دارد. این محصول را بومی سازی کنید. اگر خوش شانس باشید به عنوان محصول دانش بنیان می توانید از مزایای مالیاتی آن بهره مند شوید و گرنه لااقل قیمت تمام شده محصول تولیدی خود را کاهش داده اید و از سود آن منتفع خواهید شد.

منبع عکس: اینترنت، آرشیو اقتصاد نیوز

* منابع مختلف بشرح متن از سایت تجارت نیوز، روزنامه ابتکار، دنیای اقتصاد، اکو ایران، اقتصاد نیوز و... استفاده شده اند.

لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

بروزرسانی 1- دنیای اقتصاد مورخ 11 مهر 1401

در مطلبی تحت عنوان ‌بازار اول نیمسال ۱۴۰۱بازدهی نیمسال اول بازار مسکن را 23 درصد اعلام نموده است. این در حالی است که بازدهی شش‌ماهه دلار 21 درصد، سکه 15 درصد و بورس منفی یک درصد بوده است.

سپاس

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.