به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، آقای هیرویوکی ایشیگه -رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو)- در حاشیه دیدار با رئیس اتاق ایران، افزود:  ما در  زمینه هایی مانند صنایع غذایی و همکاری های محیط زیستی نیز به دنبال شرکای ایرانی برای تولید و همکاری های مشترک در ایران هستیم البته ما بررسی های خود را آغاز کرده ایم تا به محض فراهم شدن شرایط ، اقدامات اجرایی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون 30 شرکت بزرگ و معتبر اقتصادی، صنعتی و تولیدی ژاپن از جمله شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین خودروسازهای میتسوبیشی و سوزوکی در ایران حضور دارند تا در نشست های مستقیم با طرف های ایرانی روابط تجاری دو کشور را تقویت و مشکلات پیش روی توسعه روابط را رفع کنند.

آقای ایشیگه؛ بروکراسی طولانی و رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی شرکت ها را از موانع توسعه همکاری شرکت های ژاپنی با ایران بیان و ابراز امیدواری کرد این موانع هرچه زودتر برطرف شود.

رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن با استقبال از واگذاری امور اقتصادی در ایران به شرکت های خصوصی، گفت: 98 تا 99 درصد شرکت های فعال اقتصادی در ژاپن متعلق به بخش خصوصی است

تاریخ درج در سایت ایسکانیوز  سه شنبه 14 مهرماه 1394

منبع عکس: سایت trend

به روز رسانی: 15 دیماه منبع: خبرگزاری فارس به نقل از رویترز

یک مقام ارشد شرکت «جی ایکس اویل اند انرژی» ژاپن، یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، از تمدید قرارداد سالانه خرید نفت از تهران برای سال 2016 خبر داد. یاسوشی کیمارو رئیس هلدینگ جی ایکس در حاشیه یک اجتماع صنعت نفت گفت: این شرکت حجم نفت وارداتی از ایران را در قرارداد جدیدش که از این ماه آغاز می‌شود، تغییر نداد. به گفته منابع آگاه، حجم قرارداد این شرکت در سال 2015 برابر با 53 هزار بشکه نفت در روز بوده است. منابع صنعتی گفتند دیگر خریداران ژاپنی نفت ایران نظیر «کوزمو اویل» و «ادمیتسو کوسان» نیز احتمال حجم نفت وارداتی از ایران را در قراردادهای جدیدشان از ابتدای آوریل تغییر نخواهند داد. شرکت‌های «شوآ شل سکیو»، «تویوتا تسوشو» و «میتسوبیشی» نیز به صورت منظم از ایران نفت می‌خرند.

صادرات نفت ایران به ژاپن نسبت به میزان سال 2011 تقریبا به نصف کاهش یافته است.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.