مجله ی فوربس 50 تا از نوآور ترین شرکتهای سال 2016 را بر اساس بررسی گروه مشاوره مدیریت بوستون (BCG) تجزیه و تحلیل نموده و نتیجه گیری های جالبی ارائه داده که در ادامه می خوانیم.

شرکت مشاوره مدیریت بوستون ( Boston Consulting Group) که باختصار BCG نامیده می شود، سالیانه نوآورترین شرکتهای جهان را معرفی می کند. گزارش سال 2016 این شرکت که برای یازدهمین سال متوالی منتشر شده، اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار می دهد. در ضمن، مجله ی معروف فوربس هم سالیانه لیست نوآورترین شرکتهای دنیا را چاپ می کند که متن کامل آن گزارش را هم می توانید اینجا بخوانید و با روش انجام کار این مجله هم آشنا شوید.

مهمترین نکات گزارش سال 2016 شرکت مشاوره مدیریت بوستون به قرار زیرند:

  1. 65 درصد نوآورترین شرکتهای جهان جهت ایده یابی از داده کاوی، بررسی  حجم بزرگی از داده ها یا کلان داده ( Big Data) یا شبکه های اجتماعی بهره می گیرند. در نتیجه، آنها به بصیرت و نگاه تازه ای دست می یابند که باعث می شود این شرکتها 4/5 مرتبه سریع تر از سایرین به ایده های جدید دست یابند.
  2. 10 شرکت برتر جهان در نوآوری به ترتیب عبارتند از اپل، گوگل، تسلا، مایکروسافت، آمازون، نت فلیکس، سامسونگ، تویوتا، فیس بوک و آی بی ام هستند.
  3. 4 تا از شرکتهای فوق، یعنی گوگل، آمازون، نت فلیکس و  فیس بوک بطور کامل مبتنی بر رایانش ابری هستند. همچنین دو شرکت مایکروسافت و آی بی ام (IBM) سرمایه گذاری سنگینی در حوزه ی فن آوری، پلتفرم ها، خدمات و برنامه های کاربردی یا app مبتنی بررایانش ابری انجام داده اند.
  4. شرکتهای فیس بوک و دوپونت هر دو 16 رده صعود کرده اند.
  5. شرکتهای اوبر( تاکسی یاب مجازی) ، ایربی ان بی (وب سایت اجاره ی مکانهای اقامتی)، آند آمور، شرکت داروسازی Regeneron، اکسپدیا ( وب سایت رزرو بلیط و سفر) ، شرکت سفرهای فضایی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک موسس شرکت تسلاموتور، هیلتون، شرکت مخابراتی اورنج و شرکت دارویی بریستون میرز اسکوییب برای اولین بار به لیست نوآورترین شرکتهای جهان راه یافته اند. به این ترتیب صنعت خودرو یا حمل و نقل،  توریسم و صنعت دارو هم به جریان نوآوری پیوسته اند. 

نکته ی قابل توجه این است که نوآورترین شرکتهای دنیا دارای مهارت استثنایی در استفاده از منابع چند گانه ی داده ها در داخل و خارج از سازمان خود هستند. این شرکتها از حق اختراع های ثبت شده ی جهانی، ادبیات علمی، شبکه های مجازی و بانکهای اطلاعاتی مربوط به تامین مالی کسب و کارهای جسورانه، حداکثر استفاده را می برند. این شرکتها می توانند از اطلاعات خارج از سازمان خود نیز در جهت توسعه ی هر یک از مراحل نوآوری و پشتیبانی از ایده های جدید تا رسیدن به دید تازه ای در تصمیمات سرمایه گذاری به خوبی بهره برداری نمایند.

منبع: فوربس، مورخ 2 بهمن 1395

منبع عکس: اینترنت، سایت industryweek

ترجمه: همکاران سایت گروه مشاوره مدیریت آراد

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.