پس از یک دهه غیبت، مدیران شرکت مشاور و طراح نرم‌افزار اصلی بازار سرمایه به ایران آمدند تا برای همکاری دوباره با مسئولان بورس مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین* پایگاه داده‌ها و نرم‌افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران، ده سال قبل توسط "Atos"، شرکت فناوری اطلاعات فرانسوی که پس از شرکت (IBM GLOBAL) دومین شرکت فناوری اطلاعات در منطقه اروپا است، طراحی و پیاده‌سازی شد، اما به دلیل تحریم ها نوسازی آن انجام نگرفت.

پس از سپری شدن یک دهه و عبور از تحریم ها کارشناسان شرکت "Atos" به ایران سفر کردند تا با مقامات رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر اعضای بازار سرمایه کشور مذاکره کنند.

طی نشست 5 ساعته کارشناسان این شرکت فن آوری اطلاعات با مديران بورس تهران، شركت فناوري بورس و سپرده‌گذاري مركزي در مورد حضور Atos به عنوان مشاور نرم‌افزاری بازار سرمایه ایران گفتگو شد.

محتوای اصلی این جلسات نوسازی و رفع اشکالات نرم افزار معاملاتی مورد استفاده در بازار سرمایه ایران و همچنین امکان استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای جدید Atos بود.

گفتنی است Atos یک شرکت اروپایی فناوری اطلاعات است که شعباتی در پاریس و مونیخ دارد. این شرکت تلفیق سیستم ها و خدمات معاملاتی را با فناوری بالا، ارتباطات متحدالشکل، داده‌های بزرگ و امنیت سایبری، طراحی و پیاده سازی می کند.

* مورخ 4 شنبه 5 آبان 1395

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.