قانون مالیاتهای مستقیم فعلی که مصوب سال 1366 و اصلاحیه های آن است با قانون جدید  مالیاتها که از اول سال آینده لازم الاجراست  چه تفاوتهایی دارند؟ به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در راستای شفاف‌سازی قوانین مالیاتی، که این روزها به یکی از پرسش‌های متداول بنگاه‌های بخش خصوصی تبدیل شده است، اتاق تهران با ارائه گزارشی دقیق و در قالب یک جدول موارد اصلاحی لایحه «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» را همراه با موارد اصلاحی «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی کشور» به اعضای خود و فعالان اقتصادی بخش خصوصی ارائه کرد.


پیش از این مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران، در نشست پنجم هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 1395 وعده داده بود که اتاق تهران با انجام کار کارشناسی روی این قانون تفاوت‌های آن با قانون قبلی را احصا و اعلام می‌کند. واحد امور مالیاتی اتاق تهران نیز با تطبیق دقیق قوانین مالیاتی و دستورالعمل‌های مترتب بر آن این تفاوت‌ها را به صورت یک گزارش مدون به اعضا ارائه داد.


اکنون در نسخه جدیدی که اتاق تهران ارائه داده است، علاوه بر تفاوت دو قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1366 و لایحه اصلاحی سال 1394، موادی نیز از «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394» که طی آن موادی از قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح شده در این گزارش گنجانده شده است.


جدول مقایسه‌ای «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366و اصلاحیه‌های بعدی آن» با قانون «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394» و «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394» را  می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

http://www.tccim.ir/Images/Docs/3_2.pdf

تاریخ درج در سایت اتاق بازرگانی: 17 شهریور 1394

گردآورنده: مدیریت سایت

 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.