در بسیاری از نواحی خشک زمین، مردم هیچ دسترسی به آب آشامیدنی، برق و اینترنت ندارند. با استفاده از  انرژی خورشیدی می توان این سه نیاز اصلی آن ها را برطرف کرد.

یک شرکت ایتالیایی-اسپانیایی به اسم Walty یک دستگاه خورشیدی به اسم Walty اختراع کرد که می تواند برای نواحی دور دست، آب آشامیدنی سالم، برق و دسترسی به اینترنت را فراهم کند. این سیستم هم اکنون در کشور غنا امتحان شده است و انتظار می رود که به توسعه نواحی اطراف صحرای آفریقا کمک کند. در حال حاضر ۶۲۵ میلیون نفر در نواحی دور دست افریقا بدون برق هستند که این عدد معادل ۶۵ درصد کل جمعیتش می باشد و از این بین، ۳۹ درصد هم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

Macro Atisani، سرمایه گذار پروژه  Walty گفت:این یک راه حل اساسی برای اشخاصی است که به سه ستون اصلی تمدن دسترسی ندارند. ما داریم مردم را به درون قرن ۲۱ می کشانیم. سطح این دستگاه دارای صفحه های فتوولتاییک است که انرژی خورشیدی را دریافت می کند و به وسیله یک باطری ۱۲۴kwh به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که با آن برق مورد نیاز برای دستگاه تولید آب را فراه میکند که قادر است روزانه بیش از ۵۰۰۰ لیتر آب تولید کند.

این دستگاه برق مرکز اتصالات اینترنتی را هم تامین می کند که تا شعاع ۸۰۰ متر ارتباط اینترنتی را ایجاد می کند. طراحی نهایی این دستگاه در ماه جولای امسال به سرمایه گذاران و مشتریان نشان داده خواهد شد. این طرح بیش از ۲ میلیون دلار از صندوق تحقیقاتی European Union’s horizon 2020 دریافت کرده است. Attisani گفت:این پروژه تاثیرات اجتماعی و اقتصادی زیادی در آفریقا دارد. هدف این پروژه آوردن انرژی پاک و آب سالم به مردم کشور هایی است که شدیدا به این دو منبع ضروری نیاز دارند. این شرکت قصد دارد که پس از موفقیتش در غنا، شعبه های جدید خود را در نیجریه و سودان افتتاح کند که می تواند حدود ۵۰۰۰۰ هزار شغل برای اشخاص محلی فراهم کند.

منبع:ibtimes

ترجمه: سایت کلیک- مورخ 25 اردیبهشت 1395

امیدواریم در نقاط محروم کشورما نیزاین تکنولوژی در کنار سرمایه گذاریهای خارجی در انرژیهای پاک  مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.