مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه قطار عقاب طلایی از مرز رازی وارد کشور شد گفت: گردشگران خارجی پس از بازدید از مناطق دیدنی تبریز٬ سوار قطار می‌شوند و برای بازدید از اماکن گردشگری به زنجان٬ کاشان٬ اصفهان، شیراز، یزد و مشهد می‌روند.
میرحسن موسوی  از ورود قطار عقاب طلایی به مرز رازی در ساعت ۱۱:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این قطار بدون سرنشین البته با خدمه از مرز رازی وارد کشور شد و قرار است مسافران خارجی در ایستگاه راه‌آهن تبریز سوار قطار شوند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین* وی افزود: براساس برنامه گردشگران خارجی با هواپیما به تبریز آمدند٬ امروز تا عصر از بناهای تاریخی٬ مناطق گردشگری و فرهنگی تبریز بازدید می‌کنند و پس از آن در ساعت ۱۹:۳۰سوار قطار می‌شوند و تبریز را به مقصد زنجان ترک می‌کنند. مدیرکل راه‌آهن آذربایجان(تبریز) افزود: پس از زنجان قطار عقاب طلایی به ترتیب در ایستگاه‌های راه‌آهن کاشان٬ اصفهان، شیراز، یزد و مشهد توقف می‌کند تا گردشگران از مناطق گردشگری این شهرها بازدید داشته‌ باشند. این قطار در نهایت ۲۳ فروردین‌ماه به ایستگاه آخر یعنی تهران می‌رسد.وی یادآور شد: گردشگران خارجی پس از بازدید از مناطق دیدنی تهران سوار هواپیما می‌شوند و به کشور خود باز می‌گردند و قطار عقاب طلایی بدون سرنشین در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ از مرز رازی ایران خارج و وارد کشور ترکیه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه این قطار متعلق به کشور مجارستان است و از شهر بوداپست مجارستان حرکت کرد و به ایران آمد٬ گفت: گردشگران این قطار ۴۳ نفرند که آمریکایی٬ اروپایی و استرالیایی هستند.

*مورخ 17 فروردین 1395

به روز رسانی 1: مورخ 21 فروردین 1395 منبع: ایرنا

همچنین معاون گردشگری مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفتاین قطار در دو سال اخیر نهمین قطاری است كه گردشگران خارجی را به مقصد یزد می آورد تا از اماكن تاریخی و فرهنگی نخستین شهر خشتی جهان بازدید كنند.سید مصطفی فاطمی تصریح كرد: مسافران این قطار در یزد به عنوان دومین شهر مورد بازدید خود از برج سكوت (دخمه زرتشتیان)، آتشكده، مسجد جامع، محله فهادان ، موزه آب و بافت تاریخی یزد بازدید خواهند كرد.

فاطمی با اشاره به اینكه عمده این گردشگران از ثروتمندان اروپایی هستند خاطرنشان كرد: این نوع قطار گردشگری شامل سه رستوران مجلل و همچنین به جای كوپه، سوئیت‌های مجهز برای هر خانواده در نظر گرفته شده است بطوری كه در هر سالن قطار، سه سوئیت طراحی شده و مسافران، این قطار را به دیگر وسایل ترجیح می‌دهند چراكه مسافران می توانند ضمن اینكه زندگی روزمره خود را انجام دهند از نقاط مختلف مسیر گردشگری نیز بازدید كنند. هم اكنون استانهای فارس ، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

استان یزد 2270 هكتار بافت تاریخی دارد كه شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هكتار و مساحت حریم پنج هزار هكتار در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.  یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد كه از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره كرد.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.