بیان کدام کلمه در  رزومه کاری  و مصاحبه شغلی، شما را از بقیه متمایز می کند؟ چگونه نظر مدیر استخدام را به خود جلب کنیم و با تکیه بر چه نکته ای از جلسه مصاحبه سربلند و پیروز خارج شویم؟ 

یک جستجوی مختصر درباره ی خواسته های کارفرما ها از متقاضیان کار، برای پیدا کردن فهرست کامل و دقیقی از ویژگی هایی که احتمالاً انتظارشان را نیز دارید کافی است: اعتماد به نفس، تطبیق پذیری، اعتبار، و غیره.همه ی اینها ویژگی های خوبی به شمار می روند، اما اگر به دنبال قوی تر کردن سابقه، رزومه یا پاسخ های مصاحبه ای خود هستید، نمونه هایی از علاقه تان به «سرمایه گذاری» را بازگو کنید. وقتی صحبت از سرمایه گذاری به میان می آید معمولاً سرمایه گذاری زمانی یا مالی به ذهن متبادر می شود. اما ممکن است خیلی از ما تصمیم بگیریم وقت و انرژی خود را نیز روی یک هدف  یا کسب و کاری خاص سرمایه گذاری کنیم. چگونگی و ترتیب سرمایه گذاری منابع در دسترس، حرف های زیادی درباره ی شما و کمک های احتمالی تان به کسب و کار کارفرمایان آینده تان در بر خواهد داشت. برای اینکه بهتر درک کنید چطور می شود از این مفهوم در موقعیت های مختلف بهره برداری کرد مثال های زیر را در نظر بگیرید:

  • در یک مصاحبه ی شغلی، سرمایه گذاری شما روی کسب تحصیلات و تجربیات حرفه ای، نشانه ای از توانایی های فعلی و آینده ی شما در یک سازمان تازه خواهد بود.
  • در جلسه ی ارائه در برابر یک مشتری احتمالی، سرمایه گذاری هایتان به او نشان می دهد چرا راه حل شما منحصر به فرد ترین و قابل اتکا ترین راه حل پیش پای خریدار است.
  • در شبکه سازی، سرمایه گذاری های شما پایه و سطحی از درک متقابل فراهم می آورد که می توانید بر اساس آن روابط مستحکم تری بسازید.

همه ی ما سرمایه گذاری می کنیم، اما به زبان آوردن این کلمه شنونده را برای شنیدن گفته های شما کنجکاوتر می کند. علت این امر آن است که این نوع سرمایه گذاری عمیقاً شخصی است و ارزش ها و انتخاب های شخصی شما را بازتاب می دهد. ترکیب سرمایه گذاری های شما از گذشته تا امروز، منجر به پدید آمدن نسخه ی امروزی شما شده است. سرمایه گذاری های فعلی شما نیز در کنار هم، خبر از آرزوهای شما برای آینده می دهند.

چگونگی انجام این کار ساده است. اول، به این فکر کنید که معمولاً به عبارت «درباره ی خودتان بیشتر توضیح دهید» چه پاسخی می دهید. ببینید موارد مختلف را کجا و چگونه ذکر کرده اید؛ تحصیلات، برنامه های اختیاری آموزشی، سفر ها، تشکل های حرفه ای و غیره. از بین موارد مختلف، آنهایی که فکر می کنید برای مخاطب بعدی تان ممکن است جذاب تر باشند را انتخاب کنید و نوع بیان خود را به گونه ای تغییر دهید که بازتاب دهنده ی سرمایه گذاری زمانی (و یا مالی) شما روی آن و دستاورد های متعاقب آن باشد. مزایایی که این کار به ارمغان می آورد عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری ها را به شکلی عینی و قابل اندازه گیری بیان کرده اید
  • سرمایه گذاری هایتان نتایج ملموسی داشته اند و یا خواهند داشت. این نتایج پایه ی تمام درس ها و ارزش هایی است که فرا گرفته و کسب کرده اید و باید هنگام بازگویی تجربیات حرفه ای خود اعتبار آنها را به خودتان اختصاص دهید.
  • نسبت به سرمایه گذاری های خود نوعی حس مالکیت خواهید داشت؛ این همان چیزی است که تمام کارفرما ها و شرکای تجاری دوست دارند ببینند: کسی که روبروی آنها ایستاده و این اعتماد به نفس را دارد که مسئولیت انتخاب های خود را بر عهده بگیرد، نتیاج خوب آنها را گرامی بدارد و از نتایج بدش درس بگیرد و رشد کند.

قالب بندی تازه ی اقدامات انجام شده ی شما در رزومه تحت عنوان «سرمایه گذاری» امری غیرمنتظره و همان ادبیاتی است که در میان خیل درخواست های دیگر، به برجسته شدن شما کمک می کند و نشان می دهد شما تجربیات خود را جدی می گیرید. جستجوی طولانی مدت به دنبال شغل کار دشواری است؛ خلاقیت به خرج بدهید اما دست از تلاش نکشید.

منبع متن اصلی: inc- ترجمه : دیجیاتو(خلاصه شده)

متن اصلی و کامل به زبان انگلیسی پیوست می باشد.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.