یک زن ایرانی‌تبار، برترین کارآفرین زن کانادا لقب گرفت.

عصر ایران به نقل از فرادید* نوشت: شهرزاد رفعتی، یک موسسه چند رسانه‌ای به نام Broadband TV دارد که در کانادا فعالیت می‌کند و 319 میلیون کاربر دارد. او در این هفته به عنوان برترین کارآفرین زن کانادا برگزیده شد و به‌زودی جایزه خود را دریافت می‌کند. این جایزه هر ساله به یک زن کانادایی تعلق می‌گیرد.

شهرزاد رفعتی در سال 2000 از تهران به ونکوور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل پرداخت و سپس شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد. او در عرض تنها 1000 روز اول کاری خود، با ارائه‌دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد. شرکت او موفق شد به تغییر مفهوم ارتباط میان سارقان اینترنتی محتواهای رسانه‌ای و ارائه‌دهندگان این محصولات کمک کند. رفعتی در این‌باره می‌گوید: ارائه‌دهندگان این محتواها در عوض مبارزه با طرفداران مشتاق خود می‌توانند کار با آنها را آغاز کنند. ما در حال کمک به شرکت‌هایی هستیم که بتوانند محتواهای خود را در اینترنت شناسایی کنند و آنها تحت کنترل بگیرند و در سود حاصل از آنها سهیم شوند. به گفته او گام بزرگ بعدی این شرکت در عرصه برنامه‌های جانبی تلفن‌های همراه هوشمند، ارائه محتواهای ویدیویی است.

 

BroadbandTV  یک شرکت رسانه‌ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری می‌کند و در عرصه بهینه‌سازی و توزیع محتواهای ویدیویی از راه اینترنت پروتکل (IP) و شبکه‌های بی‌سیم و موبایل فعالیت دارد. آلگوریتم‌های شهرزاد رفعتی، وب را برای شناسایی ویدیوکلیپ‌های بدون حق کپی‌رایت اسکن می‌کند. زمانی که این فیلم‌ها شناسایی شدند BroadbandTV به آنها یک آگهی متصل می‌کند و درآمد حاصل از آگهی را با تولیدکننده واقعی ویدیوکلیپ تقسیم می‌کند.

*مورخ 5 اسفند 1394

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.