شرکت های دانش بنیان و به صورت مشخص فیس بوک و گوگل امسال به ترتیب در راس جدول در رده بندی سازمانهای برتر جهانی قرار گرفتند.

BI یکی از کسب و کارهای اینترنتی در حال رشد است که دارای پایگاه داده غنی در حوزه مالی، رسانه ای، تکنولوژیکی و سایر گروه های صنعتی، خدماتی و ..... می باشد. این سایت در سال 2007 توسط آقای هنری بلاجت،آنالیزوربرتر و اسبق وال استریت و مدیران مریمن و راین راه اندازی شد. در حال حاضر BI بزرگترین سایت خبری در اینترنت است.   BI فهرست برترین شرکت ها برای کار کردن در آمریکا را که بر اساس اطلاعات دریافتی از کارفرمایان در سایت payscale  بدست می آید به صورت سالیانه منتشر می کند. داده های استفاده شده در این فهرست از کارمندانی که فرم نظرسنجیPayScale را پر کرده اند، جمع آوری شده است. PayScaleکارمندان شاغل در شرکت های آمریکایی موجود در فهرست 500 شرکتFortune  را مورد بررسی قرار داده است. برای محاسبه امتیاز این شرکت ها از 6 شاخص استفاده می شود. میزان رضایت شغلی، میزان استرس کاری، توانایی برقراری ارتباط از راه دور (هنوز در مورد برخی شرکت ها داده های کافی برای این سوال وجود  ندارد وبه این شرکت ها میانگین نمره 1 داده شده است.)، غنای شغلی (آیاکارشمادنیا رابه محل بهتری تبدیل کردهاست) ، میانگین پرداخت با توجه به تجربه کاری(متوسط پرداختی 50 درصد برای افرادی باسابقه کاری حداقل 5 سال درمشاغل مرتبط با زمینه کاری شرکتها)، جبران نقدی کل و حقوق و دستمزد دلتا (ترکیب پایه حقوق و دستمزد سالانه یا دستمزد ساعتی، پاداش، تقسیم سود، کمیسیون، اضافه کاری و اشکال مختلف پرداخت نقدی که قابلیت اجرا دارند. جبران حقوق صاحبان سهام  که می تواند بخش قابل توجهی از پرداخت برای  برخی کارهای اجرایی و  با تکنولوژی بالا باشد، را شامل نمی شود. علاوه بر آن حقوق و دستمزد شامل ارزش نقدی مزایای بازنشستگی یا ارزش سایر مزایای غیر نقدی مانند بهداشت و درمان نیز نمی شود) 

حقوق و دستمزد دلتا: نمایش گر این است که آیا کارفرما به طور معمول بیشتر، کمتر و یا به قیمت بازار به کارمندانش حقوق پرداخت می کند. با استفاده از پایگاه داده های PayScale که بیش از 40 میلیون از مشخصات کارمندان دارد، چگونگی عوامل جبران مختلف را تعیین کرده اند مانند: تجربه کاری، تحصیلات، مسوولیت شغلی و تاثیر پرداخت و همه موارد مشابه. با استفاده از این تجزیه و تحلیل، PayScale می تواند محاسبه کند که کارگران به همراه مجموعه ای از عوامل جبران خدمت در میان کارفرمایان مختلف چه دریافتی خواهند داشت. این مقیاس به عنوان درصد حق بیمه یا زیان گزارش شده  است. هر کارفرمایی که از نرخ بازار بیشتر پرداخت می کند درصد مثبتی دارد و حق بیمه بیشتری را نیز پرداخت می کند. از طرف دیگر اگر کمتر از نرخ بازار پرداخت کنند درصد آنها منفی خواهد بود.  

امتیاز دهی:

برای تبدیل  این مقادیر به امتیاز، در ابتدا PayScale  مقادیر مخصوص به هر شرکت را استاندارد می کند. این امر با تقسیم مقادیر مخصوص شرکت به میانگین همه مقادیر مشاهده شده از مجموعه ای از شرکت ها بدست می آید. در قدم بعد این امتیازات را به یک توزیع  بین 1.4 و 0.6 که مناسب برای رتبه بندی است، تبدیل می کند. این تبدیل برای حذف اثر سنگین نقاط دور افتاده رتبه کلی یک کارفرما ضروری است. زمانی که PayScale امتیاز شرکت خاص را با شش مقیاس (رضایت شغلی،استرس کاری، توانایی برقراری ارتباط از راه دور، مفهوم کاری، متوسط پرداخت با توجه به تجربه کاری، جبران نقدی کل و حقوق و دستمزد دلتا) می سنجد، امتیاز نهایی را از حاصلضرب این مقادیر در یکدیگر بدست می آورد. این روش وزن دهی برابر به هر یک از این مقیاس ها است ولی تصمیم ما تاکید بر پرداخت است به این دلیل که این فاکتور مهمتری است. بنابراین برای تاکید بر اهمیت شرکت هایی که به کارکنان خود پرداختی خوب دارند، وزن دو برابری به متوسط پرداخت با توجه به تجربه کاری و جبران نقدی کل دادیم. 

BI تیمی را با استفاده از اطلاعات کارفرمایان سایت PayScale برای شناسایی شرکت های آمرکایی که در پرداخت و ایجاد رضایت و ... برجسته هستند تشکیل داده است. جدول زیر فهرست 50 شرکت برتر را نمایش می دهد. شرکت های دانش بنیان و به صورت مشخص فیس بوک و گوگل امسال به ترتیب در راس جدول قرار گرفتند و شرکت سلژن که در سال گذشته در رتبه اول بود به رتبه 6 تنزل پیدا کرد.

http://www.tccim.ir/News/FullStory.aspx?nid=41914

منبع: سایت اتاق بازرگانی

 

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.