همانطور که در بخش قبل گفتیم مجله فوربس هر دو سال یک بارتاثیرگذارترین متفکرترین حوزه کسب و کار در سطح جهان را معرفی می کند. قبلا 5 نفر اول این لیست را ذکر کردیم. در اینجا  به معرفی 5 نفرات دوم می پردازیم.

6- خانم لیندا هیل ( Linda A. Hill) سومین استاد دانشگاه هاروارد در این لیست است.

او تا بحال کتابهای زیادی را به رشته تحریر در آورده از جمله کتاب" رئیس بودن: 3 امر ضروری برای تبدیل شدن به یک رهبر کبیر". این کتاب به همراه آقای کنت لاین بک در سال 2011  نوشته شده و توصیف می کند که  مدیریت در 3 حوزه شخصی، شبکه و تیمها، شما را به مدیر بهتری تبدیل می کند. آخرین کتاب او در سال 2014 به همراه 3 نفر دیگر با نام "نبوغ جمعی: هنر و روش رهبری در نوآوری" نوشته شده است.

 

7- آقای راجر مارتین ( Roger Martin) رئیس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه راتمن در تورنتو و 59 ساله است. او پیشگام "تفکر یکپارچه " است که بیان می کند هنگام رویارویی با 2 مدل متضاد، بجای انتخاب یکی از آنها بهتر است هردوی آنها را با راه حلهای خلاقانه بکار بگیریم. وی به همراهA.G. Lafeley  مدیر عامل سابق شرکت پراکتر اند گمبل، کتاب " یک بازی برای بردن: چگونگی کاربرد واقعی استراتژی" را در سال 2013 نوشته است.

 

8- خانم هرمینیا ایبارا (Herminia Ibarra) زاده کوبا و استاد مدرسه بازرگانی اینسید در زمینه توسعه حرفه ای و رهبری شامل رهبری مشارکتی، هویت، اشتغال زنان و تحولات مسیر شغلی است. او کتاب " هویت کاری: استراتژیهای غیر معمول برای پیدا کردن مسیر شغلی" را در سال 2013 نوشت که در آن راهکاره های شغلی غیر خطی را تبلیغ نموده و ادعا می کند که از 13 سالگی می خواسته استاد رفتار سازمانی بشود.

 

9- خانم ریتا مک گراس(Rita McGrath) استاد 56 ساله مدرسه بازرگانی کلمبیاست که به بررسی رشد استراتژیک کسب و کار در محیطهای ناشناخته می پردازد. او در کتاب خود را با عنوان " پایان مزیت رقابتی: چگونه استراتژی خود را بسرعت کسب و کارتان به حرکت درآورید" در سال 2013 نوشته و در آن بحث نمود که استراتژی و نوآوری به هم وابسته اند.

10- آقای دنیل پینک ( Daniel Pink) که 51 ساله و مسئول تهیه متن سخنرانی ها و مشاور معاون رئیس جمهور ال گور بوده و توسط Thinkers50  "روح حاکم بر کسب و کار" لقب گرفته است. وی تا بحال 5 کتاب پرفروش نوشته که جمعا 2 میلیون کپی از آنها فروخته و به 34 زبان ترجمه شده است. او درباره انگیزش افراد و  تغییر محل کار مطلب می نویسد. از جمله کتابهای او می توان به  " ملت آزاد: آینده کارکردن برای خودتان" چاپ 2001 و کتاب " انگیزش: حقیقت درباره آنچه که به ما انگیزه می دهد" چاپ 2009 اشاره کرد.

منبع: مجله فوربس

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.