پس از ورود قریب‌الوقوع شرکتهای آمریکایی به ایران در زمینه آی تی و محصولات مصرفی، به نطر می رسد حالا موقع سرمایه گذاری شرکتهای خودرویی آمریکایی در ایران باشد. امیدواریم حضور آمریکا دومین کشور تولیدکننده خودرو در جهان بتواند به پیشرفت صنعت استراتژیک خودرو در ایران کمک کند. 

به گزارش انتخاب* دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران گفت: خودروسازان آمریکایی در انتظار اجرایی شدن برجام و لغو رسمی تحریم‌ها هستند تا بتوانند در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران در اسفند ماه شرکت کنند. ساسان قربانی اظهار کرد: در حال حاضر که چند روزی تا اجرایی شدن برجام باقی مانده است میزان استقبال شرکتهای بزرگ قطعه‌سازی و خودروسازی جهان برای حضور در ایران افزایش یافته است. وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با اعلام رسمی لغو تحریم‌ها، شاهد سیل درخواست‌ها برای حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو باشیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه خودروسازان آمریکایی نیز در انتظار اجرایی شدن برجام هستند تا بتوانند در این همایش شرکت کنند.

 
دبیرکل سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران ادامه داد: فکر می‌کنیم با لغو تحریم‌ها، نمایندگان سه خودروساز آمریکایی جنرال موتورز، کرایسلر و فورد در همایش صنعت خودروی ایران شرکت کنند و ما نیز در چهارچوب ضوابط و مقررات از حضور این شرکتها استقبال خواهیم کرد. وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرایی شدن برجام میزان استقبال و درخواستهای قطعه‌سازان و خودروسازان معتبر جهانی برای شرکت در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران در حدی افزایش یابد که مجبور شویم نسبت به مدیریت میهمانان و حضور آنها اقدام کنیم.  قربانی با بیان اینکه نمایندگان قطعه‌سازان و خودروسازان معتبر از سه قطب اروپا، آسیا و چین از شرکت‌کنندگان اصلی این همایش خواهند بود، تصریح کرد: در حاشیه این همایش میهمانان از اولین نمایشگاه‌ توانمندی‌های صنعت خودروی ایران بازدید خواهند کرد

مورخ 23 دی ماه 1394

به روز رسانی 1- مورخ 26 تا 28 دی ماه 1394

به گزارش خبرآنلاین، علیرغم رفع تحریمها، به‌دلیل قوانین سختگیرانه وزارت خزانه‌داری و کنگره ، شرکت‌های خودروساز آمریکایی فعلا نمی‌توانند با ایرانی ها برای واردات یا مشارکت وارد معامله مستقیم شوند ، اما زیرشاخه‌های آنها محدودیتی برای آمدن به این بازار بزرگ را ندارند. مثلا جنرال موتورز شاخه‌ای اروپایی در آلمان به نام اوپل داردکه اخیرا مجوز واردات خودروی مربوط به آن از طریق نیرو محرکه دریافت شده است. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید. شرکت سهام پژوهان مهر هم مجوز واردات شورلت را دریافت کرده است.  کرایسلر با فیات ایتالیا شریک شده و فورد نیز در اروپا و به طور مستقل مشغول فعالیت است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که خودروسازان بزرگ آمریکا هماکنون از طریق شعب شان در ایران حضور یافته اند!

به روز رسانی 2: مورخ 30 دی ماه 1394

محمود دودانگه، مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد واردات خودروهای امریکایی به صدای اقتصاد گفت: منعی برای واردات خودروی امریکایی وجود ندارد.

به روز رسانی 3: مورخ 19 بهمن ماه 1394

به گزارش دنیای اقتصاد، سرانجام شعبه اروپایی شرکت کرایسلر شریک چهارم ایران خودرو شد. دیروز مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد که فیات-کرایسلر به‌عنوان شریک چهارم این شرکت انتخاب شده و مذاکرات میان دو طرف از هفته‌های آتی آغاز خواهد شد. یکه‌زارع با تاکید بر اینکه فیات شریک مناسبی برای ایران خودرو خواهد بود، گفت: فیات صاحب مجموعه‌های قوی خودروسازی در آمریکا مانند کرایسلر است و پیش‌بینی می‌شود برخی خودروسازان فعلی در جهان ظرف چند سال آینده توسط این شرکت محو شوند. شراکت ایران خودرو با فیات اما در حالی است که این خودروساز ایتالیایی سهامدار و به اصطلاح صاحب خودروساز معروف آمریکایی یعنی «کرایسلر» به‌شمار می‌رود و از همین رو گمانه‌زنی‌ها از نزدیک شدن خودروسازان آمریکایی به «جاده مخصوص» حکایت دارند. مدیرعامل ایران خودرو در این مورد و در پاسخ به اینکه شراکت با فیات می‌تواند به همکاری خودروسازان ایران و آمریکا ختم شود، گفت: ما دوست داریم با شرکت‌های قوی در دنیا کار کنیم، با این حال تابع سیاست‌های نظام (در مورد همکاری با آمریکایی‌ها) هستیم. به گفته یکه‌زارع، در حال حاضر پلت‌فرم‌های مشترکی بین فیات و کرایسلر وجود دارد و این اتفاق دور از ذهن نیست که از طریق فیات، تکنولوژی‌ تولید خودروهای آمریکایی وارد ایران شود.

ارسال نظرهای شما :

نظری ثبت نشده است.